اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

برگزاری کلاس‌های شاد؛ راز موفقیت معلم جوان

معلم دهه هفتادی تهرانی که شیوع ویروس کرونا او را مجبور به برگزاری کلاس های مجازی در اوایل شروع کارش کرده است، تدریس شاد را راز موفقیتش می داند.

برگزاری کلاس‌های شاد؛ راز موفقیت معلم جوان

خبرگزاری فارس ـ گروه تعلیم و تربیت: 4-5 سال از شروع کار تدریسش می‌گذشت که شیوع ویروس کرونا باعث شد به خانه برود و تدریس را بدون حضور دانش‌آموزان و به صورت مجازی ادامه دهد؛ اگرچه تدریس و ارتباط گیری با دانش‌آموزان به صورت مجازی بسیار دشوار بود اما معلم جوان از پا نیفتاد و روش‌های جدید برای برقراری تدریس بهتر ابداع کرد.

تهیه کلیپ های شاد درسی و غیردرسی، ارتباط او با دانش آموزان را بیشتر و بهتر کرد و این مسأله در کیفیت تدریسش نیز تاثیر گذاشت تا او به عنوان معلمی نمونه معرفی شود.

هانیه ختایی معلم دهه هفتادی که از سال 92 در زمان دانشجویی کار تدریس را در پایه چهارم برای دختران دانش آموز منطقه 14 تهران آغاز کرده، در گفت‌وگو با خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس از دشواری‌های تدریس مجازی و چگونگی بهبود تدریس در این روش صحبت می‌گوید.

خانم معلم اظهار می‌دارد: تدریس به صورت مجازی بسیار سخت است زیرا معلم از دانش‌آموزان هیچ شناختی ندارد و با ویژگی های فردی و روحی آنها آشنا نیست بنابراین ارتباط با آنها دشوار می‌شود؛ در روش تدریس آنلاین، انگیزه بچه‌ها برای درس خواندن نیز بسیار کم می‌شود و ما باید بتوانیم از طریق روش‌های درسی متنوع به آنها انگیزه درس خواندن بدهیم.

* راز موفقیت معلم جوان

این معلم جوان، تهیه کلیپ‌های شاد درسی و غیردرسی را روشی برای تدریس بهتر برشمرده و سعی می‌کند با بچه‌ها به بهانه‌های مختلف و مناسبت‌های گوناگون به صورت آنلاین جشن های شاد برگزار کند.

وی می‌افزاید: کلیپ‌هایی با اسم و عکس خود دانش آموزان تهیه می کنم و سعی می کنم ارتباط زنده بیشتری با دانش آموزان داشته باشم، زمان بسیاری را برای ساخت کلیپ ها اختصاص می دهم به طوریکه بچه ها زندگی‌ام شده اند.

خانم ختایی از امکانات و کندی اینترنت گلایه دارد و می‌گوید: نرم افزار شاد بسیار کند است و تدریس در این نرم افزار دشوار می شود به همین دلیل از نرم افزار دیگری هم استفاده می‌کنم که این نرم افزار رایگان نیست و باید حجم زیاد اینترنت مصرف کنیم اما سعی می‌کنم با تمام سختی ها تدریسم را به نحو احسن انجام دهم تا دانش آموزان و والدین آن ها راضی باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول