اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

«دوشنبه» میزبان دومین همایش بین‌المللی «نوروز محور روابط فرهنگی و گردشگری»

به میزبانی تاجیکستان در شهر دوشنبه به مناسبت عید نوروز باستانی یک همایش بین المللی با شرکت مقامات تاجیک و دیپلمات های خارجی، کارشناسان، دانشمندان، سازمان های بین المللی مقیم این کشور برگزار شد.

«دوشنبه» میزبان دومین همایش بین‌المللی «نوروز محور روابط فرهنگی و گردشگری»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، در روزهای عید باستانی نوروز در پایتخت تاجیکستان دومین همایش بین المللی نوروز محور روابط فرهنگی و گردشگری برپا شد.

در این همایش نماینده دولت و شهرداری پایتخت تاجیکستان، نمایندگان کشورهای همسود، شهرهای خواهر خوانده، دیپلمات های خارجی، سازمان های بین المللی مقیم دوشنبه، ریاست وزارت و کمیته ها، نهادها، موسسات آموزشی، کارشناسان، شرکت های گردشگری و رسانه ای شرکت کردند.

«قربانزاده امیر خان»، معاون اول رئیس شهر دوشنبه در مراسم افتتاحیه این همایش از طرف «رستم امامعلی»، شهردار پایتخت تاجیکستان به حضار خوشامد گفت.

وی نوروز را از جمله مراسم های پسندیده بشر عنوان کرد که با ویژگی های انسانی خود از جانب جامعه جهانی به عنوان دستاورد کم‌نظیر فرهنگ بشری پذیرفته شده و با خصوصیت های مقبولش که نیکی و نکو کاری، خرمی و خوشحالی، شادمانی و نشاط و سعادت و پیروزی را تلقین می کنند، شناخته شده است.

هدف از برگزاری دومین همایش بین المللی نوروز ترویج ایده های سازنده این عید باستانی، فرهنگ و تاریخ ملت تاجیک، معرفی ظرفیت های گردشگری این کشور، جذب جهانگردان، سرمایه گذاران، توسعه فرصت های تجاری و تقویت دوستی بین کشورهای خارجی اعلام شد.

در جریان این همایش بین المللی معاون نخست وزیر تاجیکستان، مدیر اجرایی صندوق بین دولتی همکاری های بشردوستانه کشورهای همسود، معاون شهردار «مزار شریف» افغانستان، دیپلمات های خارجی، سفیر روسیه، وزیر فرهنگ تاجیکستان، ریاست تعدادی از وزارت و نهادها و علما و کارشناسان داخلی و خارجی این کشور در موضوعاتی از قبیل «نوروز محور روابط فرهنگی»، «معرفی نوروز به عنوان بردن ملی گردشگری»، «نوروز ایده سازندگی و توسعه»، «نوروز سنت زنده باستانی مردم تاجیک»، «نوروز و ارزش های معرفت بشری آنها» و غیره سخنرانی کردند.

در پایان شرکت کنندگان دومین همایش بین المللی «نوروز دوشنبه محور روابط فرهنگی و گردشگری» سند نهایی در این زمینه را به تصویب رساندند.

شایان ذکر است که شهر دوشنبه با در نظر گرفتن ظرفیت ها و دستاوردها در زمینه توسعه گردشگری 3 اکتبر سال 2019 میلادی به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی برای سال های 2020-2021 اعلام شد.

بنابر نظرسنجی آژانس اطلاعاتی «تورستال» فدراسیون روسیه دوشنبه از جمله 10 شهر برتر برای گردشگری عنوان شده است.

این همایش در چارچوب اجرای برنامه های بین دولتی «پایتخت های فرهنگی همسود» که توسط بنیاد بین دولتی همکاری های بشردوستانه کشورهای جامعه همسود عملی می شود، برگزار شد.

باید گفت که طبق تصمیم شورای سران کشورهای همسود از 28 سپتامبر سال 2019 میلادی در سال جاری شهر دوشنبه به عنوان پایتخت فرهنگی کشورهای مستقل مشترک المنافع اعلام شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول