اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

منطقه درویشیه ایستاده در زباله

مسئوول گروه جهادی شیهد سجاد باوی با اشاره رها شدن زباله و فاضلاب در خیابان‌های درویشیه، گفت: در سال گذشته تلنبار شدن زباله‌ در خیابان‌ها سبب شد مردم شهرستان کارون کمترین مشارکت را در انتخابات دور دوم مجلس داشته باشند.

منطقه درویشیه ایستاده در زباله

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، ساکنان منطقه درویشه در شهرستان کارون در حالی به استقبال تحویل سال نو رفتند که زباله‌های‌ این منطقه از هفته‌ها قبل در کنار خیابان‌ها، جوی‌های روباز و معابر رها شده و بوی بد و تعفن ناشی از آن صدای شهروندان این منطقه را درآورده است.

مردم نگران انتشار بوی زباله هستند

اهالی می‌گویند: وضعیت منطقه درویشه مربوط به امروز و دیروز نیست و سالهاست مردم با این معضل دست و پنجه نرم می‌کنند، هر وقت مردم اعتراض کردند تا چند روز رسیدگی می‌شود و پس از آن بار دیگر منطقه به حال خود رها می‌شود.

بیماری‌های پوستی  و بعضاً عفونی که در منطقه رایج شده به صورت طبیعی اتفاق نیفتاده بلکه ناشی تپه‌های زباله و فاضلاب رها شده در خیابان است، با توجه به شروع فصل گرما از الان مردم نگران انتشار بوی زباله و شیرابه‌های آن در خیابان هستند.

 

نمایندگان آمدند دیدند و رفتند!

یاسین ناصری مسئوول گروه جهادی شهید سجاد باوی در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، اظهار کرد: در تمام محلات منطقه درویشیه زباله‌ها در کنار خانه‌های مردم و سر خیابان‌ها جمع شده و وضعیت نابسمانی را ایجاد شده است.

وی با اشاره به مطالبه مردم در پایان دادن به این وضعیت، افزود: ظرف چند روز گذشته دو نفر از نمایندگان مجلس به منطقه آمدند تا از نزدیک وضعیت را ببینند اما تا کنون کاری صورت نگرفته و   زباله‌ها همچنان بر روی زمین رها شده اند.

مسئوول گروه جهادی شیهد سجاد باوی با بیان اینکه حقوق کارگران شهرداری حدود پنج ماه پرداخت نشده  است، گفت: بر  اساس اطلاعاتی که دریافت کردم ظاهراً یک سوم مبلغ ارزش افزوده را به شهرداری کوت عبدالله پرداخت می‌شود به همین دلیل شهرداری می‌گوید: از پس حقوق کارگران خدمات برنمی‌آیم و آن‌ها حاضر نیستند کار کنند.

 

رها شدن فاضلاب در خیابان‌ها

مرتضی مقدم یکی از ساکنان منطقه درویشیه است وی در این رابطه به خبرنگار فارس گفت: جوی‌های رو باز منطقه درویشیه مملو از زباله شده‌اند و همین عامل سبب شده آب فاضلاب بیرون بزند و روی زمین رها شود.

وی با بیان اینکه فاضلاب و زباله رها شده  در خیابان‌ها معضل یک روز و دو روز ما نیست و چند سال با این مشکل مواجه هستیم، افزود: یک روز کارگرای شهرداری اعتصاب می‌کنند یا شهرداری به وظایف خود عمل نمی‌کند و... و این وسط مردم هستند که اذیت می‌شوند.

این شهروند ساکن درویشیه با اشاره به عدم پاسخگویی مسئوولان شهرستان، گفت: ما بچه داریم و بچه‌های ما گاهاً در خیابان بازی می‌کنند یا کنار در خانه‌ها می‌نشینند با این وضعیت فاضلاب و زباله چگونه می‌توان زندگی کرد.

 

مقدم بیان کرد: هر وقت در رابطه با وضعیت موجود به مسئوولان مرکز بهداشت اعتراض کردیم در جواب می‌گویند: در این خصوص مکاتبه کردیم، اما در واقع ما پیگیری خاصی را از سوی آن‌ها مشاهده نکردیم.

وی با اشار به تاثیر وضعیت آلوده منطقه بر سلامتی مردم، عنوان کرد: بیماری پوستی که بنده دچار آن شده‌ام علتش هیمن شرایط  است ضمن اینکه آب شرب ما نیز سالم نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس، منطقه درویشیه یکی از مناطق کوت عبدالله است که بالغ بر 30 هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول