اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

انتخاب شعار سال توسط رهبری با توجه به جنگ اقتصادی علیه ایران هوشمندانه است/ رفع تحریم در دکترین آمریکا معنی ندارد

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به قرار گرفتن ایران اسلامی در جنگ اقتصادی انتخاب شعار سال با محوریت تولید توسط مقام معظم رهبری هوشمندانه است.

انتخاب شعار سال توسط رهبری با توجه به جنگ اقتصادی علیه ایران هوشمندانه است/ رفع تحریم در دکترین آمریکا معنی ندارد

مصطفی طاهری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به نامگذاری سال 1400 با شعار «تولید، پشتیبانی‌ها و موانع‌زدایی» اظهار کرد: این شعار خارج از اسناد بالادستی نبوده و تذکری است تا مانع غفلت قانون‌گذاران و مجریان شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شعارهای سال یادآوری برای خلق فرصت‌های جدید و هدایت آنها در سمت و سوی مشخص است، ادامه داد: این شعارها تجمیع افکار و ظرفیت‌های کشور برای حل شاخص‌ترین مشکل کشور است‌.

وی با اشاره به اینکه شعارهای سال آینده‌نگری است تا آسیب‌ها ریشه‌دار نشوند، اضافه کرد: این شعارها تعیین اولویت برای منابع محدود کشور است.

طاهری با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری ۱۵ سال است که بر حوزه اقتصاد تاکید دارند و باید پرسید چرا حوزه‌های امنیت و دفاع کشور به این اندازه برجسته نیست؟ عنوان کرد: امروز انقلاب اسلامی در یک جنگ اقتصادی همه جانبه قرار دارد و دشمنان قصد دارند با حربه اقتصادی و تحریم ستون فقرات نظام اسلامی را بشکنند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه انتخاب راهبرد تولید برای سال ۱۴۰۰ از میان سایر اولویت‌های موجود کشور از سوی رهبر معظم انقلاب در شرایط فعلی بسیار هوشمندانه است، تصریح کرد: اقتصاد ایران ظرفیت تحریم پذیری بسیار بالایی دارد و به راحتی قابلیت تحریم شدن دارد.

وی اضافه کرد: دلیل این اتفاق را می‌توان در خام فروش بودن و عدم تنوع تولید کشور یافت.

طاهری با اشاره به اینکه برای حل مشکل راحت تحریم شدن قاعدتا باید کاری کرد تا هزینه‌های اعمال تحریم علیه کشور افزایش یابد، ادامه داد: این اتفاق نخواهد افتاد مگر با تنوع دادن به تولید کشور، در واقع تولید تنها راه فلج کردن تحریم‌های اقتصادی است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تولید می‌تواند فرصت‌های از دست رفته اقتصاد ایران در دهه ۱۳۹۰ به واسطه ثبت نرخ رشدهای اقتصادی منفی را تا حدودی جبران کند، تاکید کرد: تولید بزرگترین دغدغه خانواده‌ها و جوانان فارغ‌التحصیل یعنی اشتغال را پاسخ خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی از جمله افزایش سن ازدواج، طلاق، اعتیاد، کاهش فرزندآوری، به خاطر بیکاری و مشکلات اقتصادی است، ادامه داد: تولید امکان جبران خسارت‌های اقتصادی ناشی از اختلال جزئی در برخی کسب و کارها در اثر شیوع کرونا ویروس در کشور را فراهم خواهد کرد.

طاهری با اشاره به اینکه تولید به ارتباط بین صنعت و دانشگاه، پژوهش‌های کاربردی و فعالیت‌های دانش بنیان رونق می‌دهد، اضافه کرد: تولید شانس تحقق درآمدهای مالیاتی پیش‌بینی شده در بودجه عمومی دولت در سال ۱۴۰۰ در شرایط تحریم را افزایش می‌دهد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با توجه به استمرار محیط تورمی اقتصاد ایران در سال ۱۳۹۹ تولید می‌تواند از عمیق‌تر شدن رکود تورمی در اقتصاد ایران جلوگیری کند، عنوان کرد: زیر سایه کاهش شدید درآمدهای نفتی، تلاش برای تولید، قابلیت‌ها و ظرفیت‌های واقعی کشور برای اقتصاد بدون نفت و مشخصا عدم وابستگی بخش‌های صنعت، کشاورزی و خدمات به نفت را نشان خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه تولید امکان تقویت صادرات غیر نفتی و ترمیم اختلال صادرات از مسیر کشورهای همسایه با هدف کمک به پوشش نیازهای ارزی کشور در شرایط تحریم را فراهم خواهد کرد، اضافه کرد: تولید انعطاف‌پذیری سیاست‌های اقتصادی دولت برای کنترل تبعات ناشی از مشکلات ساختاری اقتصادی ایران نظیر رشد بالای حجم نقدینگی و کاهش ارزش پول ملی در شرایط تحریم‌های کنونی را تقویت خواهد کند.

طاهری با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در سخنرانی نوروزی خود فرمودند: «فرض کنید تحریم باقی خواهد ماند و اقتصاد کشور را بر اساس ماندن تحریم برنامه‌ریزی کنید.» چرا باید سامان اقتصادی و سیاسی کشور، با فرض ماندگاری تحریم، مورد تدبیر قرار گیرد؟ اظهار کرد: پس از آغاز هر موج تحریمی علیه جمهوری اسلامی ایران و به موجب سختی‌ها و دشواری‌های ناشی از آن، مسؤولان و مدیران کشور به صورت آشکار یا ضمنی به دنبال پاسخ به این سؤال هستند که: «تحریم تا چه زمانی پابرجاست؟» همچنین تلقی ضمنی در برخی سطوح مدیریتی و در برخی بخش‌ها، این است که با توجه به موقتی بودن تحریم، کافی است تصمیماتی گرفته شود که برای مدت کوتاهی اقتصاد کشور دوام بیاورد تا از آن و متعاقب رفع تحریم، مجددا به روال سابق بازگردیم.

وی گفت: باید دانست نخست رفع تحریم ایران به صورت واقعی و واجد اثر عینی اقتصادی، جایگاهی در دکترین اقتصادی و نظامی آمریکا جایی ندارد و همچنین نقش بستن انگاره «کوتاه مدت بودن تحریم» نیازمند سیاست‌گذاری‌های اقتضایی و تشدیدکننده شکنندگی‌های اقتصادی خواهد بود بنابراین باید سامان  اقتصادی و سیاسی کشور، با فرض ماندگاری تحریم، مورد تدبیر قرار گیرد.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول