اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

دانش‌آموزانی که با پول توجیبی‌ یاری‌‌گر همشهریان‌شان شدند

سال 99 به دلیل شیوع بیماری کرونا، نیروهای جهادی به صورت شبانه‌روزی پای کار بودند و در حوزه‌های مختلف به خدمات‌رسانی به مردم، بیماران کرونایی و آسیب‌دیدگان از این ویروس پرداختند و تلاش کردند بار مشکلات اقتصادی و معیشتی را با ارائه سبد کالا و توزیع گوشت و مرغ و ... از دوش نیازمندان بردارند.

دانش‌آموزانی که با پول توجیبی‌ یاری‌‌گر همشهریان‌شان شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان،از سال ۱۳۹۹ با تلخی‌ها و سختی‌هایی که به واسطه شیوع کرونا برای مردم و کشور ایجاد شد، عبور کردیم و با امید به آینده‌ای روشن پا به سال ۱۴۰۰ و به نوروز گذاشتیم؛ سال ۹۹ به دلیل شیوع بیماری کرونا، نیروهای جهادی به صورت شبانه‌روزی پای کار بودند و در حوزه‌های مختلف به خدمات‌رسانی به مردم، بیماران کرونایی و آسیب‌دیدگان از این ویروس پرداختند.

ناشناخته بودن بیماری و مشکلات فراوان ناشی از آن و نبود تجربه قبلی باعث شد تا هر کس با هر توانی که دارد وارد میدان شود و دست نیازمندی را بگیرد، از سپاه، بسیج، گروه‌های مردمی، گروه‌های جهادی، مجموعه‌های فرهنگی، نهادها و ...همه پای کارآمدند تا به خدمت‌رسانی بپردازند اوایل در راستای ضدعفونی و توزیع ماسک و الکل، بعد هم کمک مومنانه.

گروه جهادی شهید جواد محمدی شهرستان چادگان یکی از گروه‌هایی است که توانستند با اتکا به توان مردمی به ویژه جوانان و نوجوانان ۱۴ تا ۱۹ ساله اقداماتی را انجام دهند، بسیجی‌های جوانی که با ۱۵ نفر کارشان را شروع کردند و حالا به بیش از ۷۰ نفر رسیده‌اند.

 

این نوجوانان یادآور دلاور مردان دفاع مقدس هستند، شهدای بزرگی که غالبا سی سالگی را ندیدند اما ژنرال‌ها و افسران دنیا را به حیرت درآوردند، یادآور فهمیده‌ها و عزیزالهی‌ها و مصداق جمله شهید مظلوم آیت‌الله دکتر بهشتی که می فرمود«این انقلاب و این جامعه آنقدر کار درش هست که دیگر استراحت بی استراحت. آنقدر کار هست که می‌توان انجام داد بی آنکه هیچ پست و سمت و حکم و ابلاغی در کار باشد» و به واقع مصداق جوان‌گرایی هستند و ثمره اعتماد به جوان را به رخ می­‌کشند.

 

ادای دین انقلابی و لبیک به رهبری، موتور محرک جهادگران

در همین راستا با  مسؤول گروه جهادی شهید جواد محمدی به گفت‌وگو نشستیم تا از فراز و نشیب‌ها و دغدغه‌های نوجوانان و جوانان جهادگر چادگانی بگوید. 

وی با اشاره به نحوه تشکیل این گروه جهادی، اظهار کرد: در اوایل شیوع بیماری کرونا جمعی از بچه‌های جوان با دیدن فعالیت‌های گروه‌های جهادی در نقاط مختلف کشور در فضای مجازی و همچنین توصیه‌های مقام معظم رهبری در خصوص فعالیت‌های گروه‌های جهادی و فرمان انجام کمک‌های مؤمنانه، با یک پیشنهاد ساده و خودمانی و با توجه به اینکه هیچ کدام از این بچه‌ها درآمد ثابتی نداشتند، قابلیت فعالیت در سطح بالا وجود نداشت و تصمیم گرفته شد با این شرایط و با هدف لبیک به بیانات رهبر انقلاب فعالیتی انجام شود.

بهمن‌زیاری ادامه داد: بر همین اساس تصمیم به ضد عفونی کردن معابر گرفته شد چرا که چندان هزینه‌بر نبود، وقتی وارد کار شدیم برخی از دوستان عکس‌های فعالیت خود را در فضای مجازی منتشر می‌کردند که همین امر باعث شد بچه‌های دیگر هم با این فعالیت آشنا شدند و در خواست و مشارکت داده و یا مواد ضدعفونی کننده در اختیار ما قرار می‌دادند و این فعالیت که ۱۰ یا ۱۵ نفر شروع شده بود در مدت چند روز چنان گسترش پیدا کرد که مجبور به تقسیم بندی افراد شدیم.

 

 

مسؤول گروه جهادی شهید جواد محمدی افزود: به مرور زمان از ارگان‌ها و سازمان‌ها هم کمک گرفتیم؛ برای نمونه با توجه به آنکه در آن برهه زمانی الکل کم بود با کمک سپاه برای ضد عفونی معابر و بسته‌های کمک‌های مردمی حواله‌های الکل تهیه شده و با هزینه‌های جمع آوری شده و کمک‌ اعضا توانستیم حدود ۲۵۰ لیتر الکل تهیه کنیم و تعداد قابل توجهی ماسک و دستکش تهیه و آماده پخش شد.

 

 

 وی با بیان اینکه این گروه جهادی متشکل از بچه‌های ۱۴ تا ۱۹سال است، گفت:  تکرار بخش کمک‌های مردمی توسط گروه جهادی شهید محمدی بازتاب رسانه‌ای خوبی در شهرستان چادگان داشت و مردم و سازمان‌ها متوجه فعالیت‌های این گروه و تاثیر آن شدند چرا که برای مثال با توجه به کمبود الکل حتی در داروخانه‌ها ما الکل را براساس لیست‌بندی و اولویت‌بندی خانواده‌های نیازمند توزیع می‌کردیم.

 

 

از توزیع ماسک تا بسته‌‌های معیشتی بین نیازمندان

بهمن‌زیاری اذعان کرد: در نخستین مرحله توانسیم تعداد ۲ هزار بسته ضد عفونی کننده بین مردم تقسیم کنیم و در مرحله بعد با توجه به مطرح شدن اهمیت ماسک و موج دوم شیوع کرونا تعداد ماسک‌ها در بسته‌ها را افزایش دادیم، در اعیاد و مراسمات و همچنین در معابر عمومی به صورت گروهی و فردی به افرادی که ماسک نداشتند ماسک داده می‌شد و هحچنین در یک مرحله به تمامی مغازه‌ها بسته‌های ضد عفونی داده شد.

مسؤول گروه جهادی شهید جواد محمدی با اشاره به مشارکت کانون‌ها و مراکز فرهنگی مختلف در امر مقابله با کرونا، بیان کرد: با توجه به شرایط ناشی از قرنطینه خانگی همزمان با اعیاد شعبانیه جشن‌های خیابانی نیز برنامه‌ریزی و اجرا شد تا نسبت به ایجاد شور و نشاط در این ایام اقدام کنیم و همچنین در روزهای پایانی سال در چند مرحله بسته‌های معیشتی بین نیازمندان در روستاها توزیع شد.

 

وی با بیان اینکه این فعالیت‌ها برای جهادگران هیچ منفعت مادی و درآمد‌زایی نداشت و تنها عامل پای کار آمدن آن‌ها رضای خداوند، کار جهادی و فرمان رهبری بود. یادآور شد: در مرحله بعد از طریق ارتباط‌گیری با ستاد اجرایی فرمان امام(ره) تعداد هزار و ۲۰۰ بسته بهداشتی و ضدعفونی در سطح شهرستان توزیع شد و همچنین بالغ بر ۲ تن مرغ که ستاد اجرایی در اختیار ما قرار داده بود طبق لیست اولویت بندی بین نیازمندان تقسیم شد.

 

 

مسؤول گروه جهادی شهید جواد محمدی با بیان اینکه شروع کار با پول توجیبی جهادگران بود، گفت: امروز به لطف خدا و همت بچه‌ها و کمک‌های مردمی و نهادهای مختلف حتی تا پیش از سال تحویل هم توزیع بسته‌های کمک‌رسانی را داشته‌ایم و شور و اشتیاق نیروهای جهادی برای هرچه زودتر رساندن این بسته‌ها به نیازمندان قابل توجه است که برای مثال آن‌ها به صورت خودجوش تا مناطق عشایری و صعب‌العبور پیش رفتند.

ظرفیت نیروی جوان و نوجوان کشور را دریابیم

بسیجی‌های جهادگر در مناطق مختلف کشور بی‌مزد و منت در حال فعالیت هستند و در هر بحران و حادثه‌ای زودتر از مسؤولان خود را در میدان حاضر کرده‌اند، سیل و زلزله و کرونا برایشان تفاوتی ندارد هر جایی که انقلاب و مردم نیاز داشته باشند بسیجی‌ها حضور دارند و حالا هم میدان مبارزه با کرونا یک سال است که آن‌ها را در صحنه کشانده است.

بی‌شک حل مشکلات کشور و نقش‌آفرینی در چالش‌ها نیازمند آن است تا گروه‌های جهادی و مردمی با تقویت خود و حضور در صحنه‌های مختلف با برنامه‌ریزی‌های منسجم و تخصصی تحول‌آفرین باشند و مسؤولان کشور در قوای مختلف با رفع موانع پیش‌روی گروه های جهادی نسبت به حمایت از جوانان مومن و انقلابی اقدامات اجرایی موثری را عملی کنند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۶/آ ۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول