اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

خسارت 224 میلیاردی سرمازدگی به محصولات کشاورزی استان/غلات و محصولات باغی قربانی سرمازدگی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در دو نوبت فروردین‌ و مهر ماه سال 99 سرمازدگی محصولات کشاورزی را در سطح استان داشتیم که جمعاً 224 میلیارد تومان خسارت وارد کرد.

خسارت 224 میلیاردی سرمازدگی به محصولات کشاورزی استان/غلات و محصولات باغی قربانی سرمازدگی

منصور شیشه‌فروش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با تأکید بر اهمیت بیمه محصولات کشاورزی اظهار داشت: در دو نوبت در فروردین‌ و مهر ماه سال ۹۹ سرمازدگی محصولات کشاورزی را در سطح استان داشتیم که ۱۹ هزار هکتار زراعت و ۱۲ هزار هکتار باغ را مورد خسارت قرار داد و جمعاً ۲۲۴ میلیارد تومان خسارت وارد کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: غلات، محصولات باغی و ذرت بیشترین خسارت را از سرمازدگی دیده‌اند و اعلام کردیم که تنها راه جبران خسارت در سرمازدگی اقدام برای بیمه است؛ حدود ۵۲ درصد محصولات زراعی استان، ۲۶ درصد محصولات باغی، ۹۵ درصد طیور و ۱۳ درصد از دام استان بیمه شده‌اند، ضمن اینکه در سال ۹۸ حدود ۴۶ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان  خسارت دیده استان پرداخت شد.

وی در با اشاره به هجوم ملخ‌ها در استان اصفهان تصریح کرد: حدود ۱۱ هزار هکتار مبارزه با ملخ در سال گذشته در سطح استان انجام شد، در استان با ملخ‌های مراکشی، ایتالیایی، شکم بادمجانی، آسیایی مواجه هستیم و تاکنون گزارشی از ورود ملخ‌های صحرایی به استان نداشته‌ایم ولی کنترل برای ملخ بومی انجام شده است.

شیشه‌فروش بیان کرد: امسال در سطح استان برای مبارزه با ۶۵ هزار هکتار سن غلات، ۱۲ هزار هکتار ملخ بومی، ۱۵ هزار هکتار موش و جوندگان زیان‌آور در کشاورزی، ۷۰ هزار هکتار علف‌های هرز و غلات، ۲ هزار هکتار بیماری‌های درختان میوه، ۲ هزار هکتار مبارزه با کرم خراط، ۱۰۰ هکتار بیماری‌های گلخانه‌ای و ۳ هزار هکتار آفت مگس میوه مدیترانه‌ای و ۲ هزار هکتار آفت زنجیره مو برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: برای اجرای طرح‌های مبارزه با آفات از سازمان حفظ نباتات کشور درخواست داریم که ۱۰ میلیارد تومان به اصفهان اختصاص دهند تا استان بتواند پیگیری‌های لازم را در این زمینه انجام دهد.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول