اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

تصویب آب‌رسانی به غیزانیه فارس در بودجه ۱۴۰۰

نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس از تصویب طرح انتقال آب از سدسلمان فارسی به مناطق علامرودشت، خیرگو، چاهورز و بیرم در بودجه ۱۴۰۰ خبر داد.

تصویب آب‌رسانی به غیزانیه فارس در بودجه ۱۴۰۰

به گزارش خبرگزاری فارس از لامرد، حالا دیگر‌ کمتر کسی است که داستان تشنگی مردم جنوب فارس را نشنیده باشد. قصه پرغصه‌ای که سالها است تکرار می‌شود و مرهمی برای درمان آن نیست.

اما فریاد عطش در مناطق چهارگانه بیرم، چاهورز، خیرگو و علامرودشت واقع در شهرستان‌های لامرد و لار بلندتر از سایر مناطق است؛ به‌گونه‌ای که در رسانه‌ها از آن با عنوان «غیزانیه فارس» یاد می‌شود و البته خشکسالی‌های اخیر هم بحران کم‌آبی را بیش از پیش تشدید کرده است.

مسئولان در تمام سال‌های اخیر برای حل این مشکل زحماتی کشیده‌اند، اما شیرین کردن کام ۷۰ هزار نفر از ساکنان این مناطق، نیازمند یک راهکار اصولی است تا در درازمدت مردم آب پایدار داشته باشند. 

سیدموسی موسوی در همین راستا اظهار داشت: از ابتدای ورود به مجلس، پیگیری پروژه انتقال آب از سد سلمان به غیزانیه فارس را کلید زدیم تا هم کام این مردم زجرکشیده سیراب شود و هم خیالشان را برای همیشه آسوده کنیم که از آبی پایدار برخوردار خواهند بود.

نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس افزود: ابتدا جلسه‌ای در مجلس شورای اسلامی ترتیب دادیم و همه مسئولان عالی‌رتبه‌ وزارت نیرو و استان فارس را دور یک میز جمع کردیم هر چند هماهنگی همه این افراد کاری سخت بود و معاون وزیر نیرو، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور، رئیس کمیسیون عمران مجلس، استاندار فارس، معاون عمرانی و معاون اقتصادی استاندار، مدیرکل آبفا فارس و مدیرکل آب منطقه‌ای استان از جمله افرادی بودند که در این نشست حضور یافتند. 

وی افزود: در این جلسه پس از ارائه توضیحات مبنی بر ضرورت اجرای پروژه انتقال آب از سد سلمان واقع در قیر، کلیات طرح به تصویب رسید همچنین از سوی دیگر، پیرو مکاتبات و جلسات دیگر با مقامات ارشد وزارت نیرو و مدیرعامل شرکت آبفا کشور، مجوز تخصیص آب از سدسلمان فارسی به این منطقه محروم نیز به تصویب رسید.

عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: صدور مجوز قانونی برای آغاز به‌ کار پروژه خط انتقال آب بسیار زمان‌بر بود چرا که مقدمات این کار از جمله انتخاب شرکت مشاور برای انجام مطالعات، تصویب طرح در کمیته وزارت نیرو، تقاضای مکتوب وزیر نیرو از معاون رئیس‌جمهور، اخذ مجوز ماده ۲۳ از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، درج در لایحه بودجه و ...، روندی سخت و زمان‌بر بود که حداقل ۲ سال کار را به تعویق می‌انداخت.

وی افزود: برای آنکه بتوانیم این مسیر را سریع‌تر طی کنیم، راهی میان‌بر دنبال شد و هنگامی که لایحه بودجه ۱۴۰۰ ازسوی دولت به مجلس ارائه شد، پیشنهادی را ارائه دادیم تا این طرح به یکی از پروژه‌های دیگر لایحه بودجه که از قبل دارای کد ردیف بوده، اضافه شود. 

موسوی تصریح کرد: این طرح ابتدا در کمسیون عمران به تصویب رسید و سپس آنقدر بر آن سماجت شد و جلسه برگزار کردیم تا بالاخره هم کمیسیون تلفیق و هم سازمان برنامه و بودجه کشور آن را پذیرفتند و بالاخره این پروژه با تصویب مجلس، در بودجه ۱۴۰۰ قرار گرفت.

نماینده مردم لامرد و مهر در مجالس نهم و یازدهم خاطرنشان کرد: طبق این طرح چهار بخش علامرودشت، خیرگو، چاهورز و بیرم از محل افزایش ظرفیت خط آب‌رسانی از سد سلمان فارسی که اکنون موجود است سیراب شده و برای افزایش حجم آب این خط نیز پروژه ترمیم و تأمین تجهیزات با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان در سال آینده اجرا می‌شود.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول