اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

خرید عیدانه به قیمت جان!

دغدغه خرید نوروزی مردم در بازار دهدشت فارغ از شیوع کرونای جهش یافته حکایت از بی‌تفاوتی مردم نسبت به این بیماری کشنده دارد.

خرید عیدانه به قیمت جان!

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، سال گذشته در چنین روزهایی در شوک آمدن ویروسی بودیم که فکرش را هم نمی‌کردیم یک سال مهمان ناخوانده ما باشد.

این بیماری کشنده موج‌ها را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشت و همچنان سرکش و قدرتمند می‌تازد و جان می‌گیرد.

بر خلاف تصورمان با گذشت یک سال نه تنها کرونا مهار نشد بلکه شیوع نوع جهش یافته آن آینده مبهمی پیش روی همه باز کرده و معلوم نیست با این رفتارهای اجتماعی و بی‌خیالی مردم در سال 1401 به کجا رسیده باشد.

عادی پنداری کرونا بعد از یک سال در حالی است که به گفته متولیان بهداشت و درمان تنها در یک روز نتیجه تست 70 نفر مثبت شد و این روزها صعود خیره‌کننده آمار رکوردهای تازه‌ای به ثبت می‌رساند.

بازار به عنوان یکی از کانون‌های همه‌گیری و جولان ویروس در آستانه نوروز شهر را به تکاپو انداخته و مردم فارغ از شیوع کرونای جهش یافته به قیمت رنگینی سفره عیدشان جان خود را به حراج گذاشته‌اند.

در حالی که یکی از مؤثرترین راه‌های کنترل کرونا پرهیز مردم از حضور در اماکن پرتردد است بازار دهدشت مملو از جمعیتی است که بی‌تفاوت به پروتکل‌های بهداشتی به خرید بدون هراس از کرونا مشغولند و اثری از سخت‌گیری ستاد مقابله با کرونا  مشاهده نمی‌شود.

شهروندان دهدشتی شانه به شانه و در شلوغی به هم تنیده در حال خرید عید هستند، رفتار اجتماعی آنها با گذشته چندان تفاوتی نکرده و گویای این است که هنوز باورشان نشده کرونا قطعا کشنده است.

ستاد مقابله با کرونا که در نشست‌های دورهمی از تعطیلی‌ها و اعمال محدودیت‌ها خبر می‌دهند بازار را به حال خود رها گذاشته و بر خلاف مصوبه خاموشی شهر و منع تردد هیچ محدودیتی برای جلوگیری از تجمعات کشنده اعمال نمی‌کنند.

انتهای پیام/82016

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول