اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

تفاهم نامه 1.6 میلیارددلاری برای توسعه صنایع پایین دستی آلومنیوم هرمزگان

رییس سازمان صمت هرمزگان گفت: به منظور توسعه صنایع پایین دستی آلومنیوم هرمزگان، تفاهم‌نامه 1.6 میلیارد دلاری با وزارت صمت امضا شد.

تفاهم نامه 1.6 میلیارددلاری  برای توسعه صنایع پایین دستی آلومنیوم هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، خلیل قاسمی امشب در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای درباره توسعه ظرفیت‌های صنعتی استان به منظور توسعه اقتصاد مقاومتی با اتکای به تولید ملی عنوان کرد: به تازگی تفاهم‌نامه‌ای به ارزش 1.6 میلیارد دلار در راستای توسعه صنایع پایین دستی آلومنیوم هرمزگان با وزارت صمت به امضا رسیده که رنجیره فولاد را تکمیل می‌کند.

وی افزود: توسعه صنایع پایین دستی در حوزه آلومنیوم در زمینه‌های مختلف می‌تواند منجر به اشتغال قابل توجهی شده و ارزش افزوده بسیار بالایی نیز بدنبال داشته باشد.

به گفته رییس سازمان صمت هرمزگان، این اقدام در راستای اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از خام فروشی و با رویکرد تکمیل چرخه‌های تولید محصولات متنوع این صنعت و همین طور سایر محصولاتی است که از آلومنیوم در آنها استفاده می‌شود.

قاسمی گفت: اعطای مجوزهای لازم جهت کسب و کار در چارچوب ضوابط جاری بیشتر از یک هفته پس از درخواست، ‏تسهیل در واردات قطعه های ماشین آلات و تجهیزات مواداولیه و حمایت از ساخت داخل تجهیزات مورد نیاز پروژه های شرکت از دیگر موارد مطرح شده در این تفاهم نامه است.

وی از دیگر اقدام‌های وزارت صمت مطرح شده در این تفاهم را همکاری در تامین مواداولیه تولید آلومینیوم، همکاری و حمایت برای تکمیل زنجیره ارزش با ایجاد صنایع پایین دستی آلومینیوم بویژه در هرمزگان و ابلاغ مشوق های قابل ارائه به شرکت‌های موضوع طرح اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۰ اعلام کرد.
رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان اظهارامیدواری کرد: با امضای تفاهم نامه یادشده شاهد سرمایه گذاری بخش خصوصی در رشد تولید، بهره وری محصولات تولید شده و اشتغال پایدار در این استان باشیم.

به گزارش فارس، کارخانه آلومینیوم المهدی با توان تولید ۶۰ درصد شمش آلومینیوم کشور در سال ۱۳۶۹ در غرب بندرعباس ساخته شده و هم اکنون با دو هزار و یکصد نیرو، ۳۰ درصد ظرفیت آن فعال است.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول