اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

خدمت بی منت و توزیع عادلانه ثروت از اولویت‌های مجلس یازدهم

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با اشاره به اولویت‌های مجلس یازدهم گفت: خدمت بی منت، عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه ثروت از اولویت‌های مجلس بوده و این محورها از تفاوت های مجلس یازدهم با مجلس های پیشین است.

خدمت بی منت و توزیع عادلانه ثروت از اولویت‌های مجلس یازدهم

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید علی آقازاده امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با تقدیر از اصحاب رسانه و تبریک پیشاپیش سال نو اظهار کرد: روحیه مطالبه‌گری برجسته‌ترین ویژگی اصحاب رسانه لست که باید با قوت بیش‌ازپیش تداوم داشته باشد.

وی با اشاره به اولویت‌های مجلس یازدهم افزود: عدالت اجتماعی، خدمت بی‌منت و توزیع عادلانه ثروت از اولویت‌های مجلس بوده و این محورها از تفاوت‌های مجلس یازدهم با مجلس‌های پیشین است.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی تولید مسکن را یکی از رویکرد مجلس یازدهم دانست و گفت: دولت مکلف شده تا حدود یک میلیون مسکن را در کشور تولید کند و قدم‌های موثری در این امر بردارند. 

آقازاده با اشاره به دیگر اولویت‌های مجلس یازدهم بیان کرد: تصویب قانون بهبود معیشت و رفع تحریم‌ها دو اولویت مهم مجلس شورای اسلامی طی فعالیت کمتر از یکسال اخیر بوده است.

وی با اشاره به قانون بودجه ۱۴۰۰ افزود: رویکرد مجلس در بودجه‌بندی واقعی‌کردن هزینه‌ها، درآمدها و مهمتر از آن قابل ارزش‌یابی بودن کلیات بودجه است.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با بیان اینکه پایش و نظارت بر حسن اجرای قوانین بسیار مهم است، تصریح کرد: نظارت دقیق بر جامعه هدف در قالب اجرای قوانین جاری، بالا دستی و اجرایی یکی از مهمترین اولویت‌های مجلس شورای اسلامی و نمایندگان آن است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به رصد تحولات بین المللی و منطقه ای از سوی مجلس بیان کرد: مسائل مربوط به منطقه بسیار مهم بوده و علاوه بر آن دفاع مجلس از حقوق ملت در مباحث هسته‌ای و همچنین دیپلماسی اقتصادی از رویکردهای مورد توجه در مجلس یازدهم است.

نماینده مردم شهرستان رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کشاورزی و صنعتی بودن گیلان خاطرنشان کرد: نعمت‌های خدادای بیانگر کشاورزی بودن و صنعتی بودن استان است اما به درستی از این نعمت‌های خدادادی استفاده نشده و مورد غفلت قرار گرفته است.

آقازاده با اشاره به فعالیت‌های کشاورزی و تولیدات استراتژیک همچون برنج، چای و مرکبات گفت: تامین نهاده برای کشاورزی بسیار مهم است و باید کشت مکانیزه و کشت دوم مورد توجه قرار بگیرد.

وی به ظرفیت‌های صنعتی گیلان نیز اشاره کرد و افزود: سرمایه در گردش، تسهیلات ارزان و مهمتر از آن پیشگیری از فساد سیستماتیک از مهمترین نیازها در حوزه بهبود وضعیت صنعت است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان معضلات زیست محیطی را یکی از چالش های مهم گیلان دانست و بیان کرد: باید به موضوعات محیط‌زیست و پسماند که به یک بحران تبدیل شده به جدیت توجه شود و در کنار آن باید به توسعه شهرسازی نگاه‌ها و رویکردها تغییر پیدا کند.

آقازاده با اشاره به اجرای طرح هادی در روستا افزود: طرح هادی باید تسهیل‌گر مشکلات روستائیان باشد نه اینکه موجب فرار روستائیان باشد این در حالی است که اجرای ناصحیح این طرح موجب افزایش حاشیه‌نشینی شده است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به سند روستایی کشاورزان گفت: باید اقداماتی در حوزه ثبت و سند ایجاد شود تا قیمت زمین املاک روستائیان قابل ارزش باشد.

نماینده مردم شهرستان رشت و خمام با اشاره به مشکلات اشتغال‌در گیلان و لزوم توجه به ظرفیت های موجود به ویژه در شهر رشت و خمام افزود: گیلان ظرفیت‌های بالایی دارد که باید مورد توجه قرار گرفته و با تمام توان در این راه قدم برمیداریم.

نماینده مردم شهرستان رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی یکی از مشکلات و معضلات استان گیلان را بی توجهی به ظرفیت صنعت گیلان و رسوخ فساد در این بخش مهم اقتصاد استان دانست و تصریح کرد: وضعیت کارخانه پوشش، ایران الکتریک، ابریشم، خاور و دخانیات ناشی از خیانت‌ها بوده و نمایندگان مجلس نیز نمی‌توانند خود را مبرا بدانند و دراین راستا دستگاه قضا نیز اهمال کاری کرده، هرچند ما از سیستم دولتی دیگر انتظار چندانی نداریم.

وی با تاکید بر پیگیری تا حصول نتیجه برای مقابله با حقوق تضییع شده، گفت: ما با تمام توان در راه مبارزه با فساد و رفع حقوق تضییع شده تا حصول نتیجه پیگیری خواهم کرد اگر جایی به نتیجه نرسید بدانید که اجازه ندادند مانع شدند تا به چپاول بیت المال بپردازند. 

نماینده مردم شهرستان رشت و خون در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان نیز نمی‌توانند خود را از مشکلات گیلان بری دانسته چرا که آن‌ها در راس امور هستند، گفت: امروز ما اسیر کارهای شعاری هستیم و شعارمحوری به جای عمل به وعده، شعارمحوری دیده می‌شود که به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست. 

وی با تاکید بر لزوم توجه به سیستم نظارتی بر عملکردها بیان کرد: توسعه روابط اقتصادی با کشورهای حوزه دریای خزر و اوراسیا با غفلتی مواجه است اگر چه کارهایی انجام شده اما کافی نیست. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول