اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

بازرسی‌های دامپزشکی در ملایر تشدید می‌شود

مدیر اداره دامپزشکی شهرستان ملایر با بیان اینکه بازرسی‌های دامپزشکی در ملایر تشدید می‌شود گفت: طرح نوروزی از ۲۵ بهمن ماه شروع شده و تا پانزدهم فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.

بازرسی‌های دامپزشکی در ملایر تشدید می‌شود

 ابراهیم نعمت‌گرگانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر با بیان اینکه طرح نوروزی اداره دامپزشکی با هدف تشدید بازرسی و نظارت‌ها از ۲۵ بهمن ماه شروع شده و تا پانزدهم فروردین ماه سال آینده ادامه دارد اظهار کرد: در این زمینه دو اکیپ ثابت و سیار نظارت بر واحدهای عرضه مواد خام دامی و لبنی، واحدهای عرضه کننده گوشت و مرغ و رستوران ها و هتل‌ها‌ و  تهیه غذا و... را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط موجود بازدیدها تشدید می‌شود، در ادامه بر لزوم رعایت مباحث بهداشتی تأکید کرد و گفت: لبنیات و گوشت آلودگی ندارد و آلودگی‌ها  به صورت محیطی است که به مردم توصیه می کنیم که بهداشت فردی را رعایت کنند تا از ابتلا به این ویروس در امان باشند.  

مدیر اداره دامپزشکی شهرستان ملایر با بیان اینکه خود تخم‌مرغ آلودگی ندارد گفت: انتقال میکروب  به صورت مکانیکی در مورد مرغ و تخم‌مرغ مطرح است و بعد از خرید اگر می‌خواهید تخم مرغ را در یخچال نگه دارید در ظرف دربسته  و یا پلاستیک باشد.

وی در خصوص استفاده از مرغ نیز گفت: از شهروندان می‌خواهیم به هیچ وجه مرغ‌های بدون بسته بندی  خریداری نکنند و با توجه به ممنوعیت قطعه بندی مرغ با توجه به آلودگی‌های محیطی توجه بیشتری را به مباحث بهداشتی مرغ  داشته باشند.

نعمت‌گرگانی با بیان اینکه کشتارگاه‌های  گوشت و کشتارگاه مرغ در ایام تعطیل فعال است و مرغ به صورت گرم به در بازار عرضه می شود گفت: مردم از خرید مرغ  و گوشت‌های بدون هویت و مهر خودداری کنند.

وی  با تاکید بر اینکه مردم از خرید هر نوع آبزی و  خزندگان که احتمال آلودگی دارند اجتناب کنند گفت: در حال حاضر نیز در طرح نوروزی اکیپ متشکل از بازرسان بازار فروش ماهیان قرمز و سایر آبزیان را رصد می‌کنند.

انتهای پیام/89013

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول