اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

۱۰۷ نفر در خاش وارد میدان انتخابات شورای شهر شدند

فرماندار خاش گفت: از مجموع ۱۰۷ نفر ثبت نام شده در سه شهر خاش ،ده رئیس و اسماعیل آباد تعداد ۱۰۲ نفر مرد و ۵ نفر دیگر نیز زن هستند.

۱۰۷ نفر در خاش وارد میدان انتخابات شورای شهر شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از خاش، صاحب گل صالحی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: خبرنگاران و اصحاب رسانه بعنوان رکن چهارم دموکراسی نقش بسزایی در آگاهی بخشی عمومی در جامعه ایفا می‌کنند.

وی افزود: از ۲۰ اسفند کار ثبت نام داوطلبان انتخابات شورای شهر آغاز شد که پس از ۷ روز آمار ثبت نام به عدد ۱۰۷ رسید.

 وی خاطرنشان کرد: از مجموع ۱۰۷ نفر ثبت نام شده در سه شهر خاش ،ده رئیس و اسماعیل آباد تعداد ۱۰۲ نفر مرد و ۵ نفر دیگر نیز زن هستند

صالحی تصریح کرد: مشارکت زنان در امر انتخابات نقطه عطفی برای جلب مشارکت مردم است.

فرماندار خاش اذعان داشت: جوان ترین داوطلب با ۲۴سال سن و مسن ترین داوطلب نیز با ۶۲ سال سن در این دوره از انتخابات شورای شهر نسبت ثبت نام اقدام نموده اند.

وی با بیان اینکه در این دوره از انتخابات افراد تحصیلکرده و جوان پای کار آمده امد گفت: برای شهر خاش ۷۷ نفر، شهر ده رئیس ۱۱ نفر و شهر اسماعیل آباد نیز ۱۹ نفر اقدام به ثبت نام کرده اند.

فرماندار خاش با اشاره به اینکه آمار ثبت نام ها در مقایسه با دوره های پیشین افزایش داشته‌ است افزود: در این دوره ۱۰۳ نفر اهل سنت و۴ نفر اهل تشیع بودند که ۳۷ نفر فرهنگی،۲۰ نفر کارمند،۱۷ نفر فاقد شغل، ۱۷ نفر شغل آزاد،۵ نفر بازنشسته،۷ نفر ایثارگر و ۱ نفر روحانی نسبت به ثبت نام شورای شهر اقدام کرده اند.

وی در این خصوص گفت: از مجموع ۱۰۷ داوطلب ۹۱ نفر بدون سابقه اجرایی بوده و ۱۶ نفر دیگر دارای سابقه اجرایی هستند.

صاحب گل صالحی بیان داشت: خبرنگاران و اصحاب رسانه، نخبگان و تحصیلکردگان باید از ظرفیت خود برای جلب مشارکت مردم و بازسازی سرمایه های اجتماعی استفاده کنند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: امانت داری و رعایت اصل بیطرفی تضمین کننده صحت و سلامت انتخابات خواهد بود.

صالحی افزود: تمهیدات لازم برای ثبت نام شورای های شهر و روستا انجام شده و برنامه ریزی لازم جهت برگزاری هرچه بهتر انتخابات صورت گرفته است.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول