اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

برخی خانواده‌ها از «دوره راهنمایی» بچه‌ها را با کلاس تست آشنا می‌کنند

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امور داخلی مجلس گفت: برای خانواده‌ها بسیار مهم است که پایان تحصیل فرزندانشان موفقیت‌آمیز باشد و در رشته‌های برتری که وجهه اجتماعی دارد، قبول شوند؛ به همین دلیل از دوران راهنمایی بچه‌ها را با کلاس‌های تست‌ زنی آشنا می‌کنند.

برخی خانواده‌ها از «دوره راهنمایی» بچه‌ها را با کلاس تست آشنا می‌کنند

فاطمه مقصودی عضو هیأت رئیسه کمیسیون امور داخلی مجلس شورای اسلامی و دبیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس درباره کنکور اظهار کرد: باید وسیله‌ای باشد که نیاز دانش‌آموزان را از جهت توانمندی‌های علمی و آگاهی‌های‌شان بسنجیم. 

وی با بیان اینکه به عنوان یک معلم و فرهنگی مخالف حذف کنکور هستم، گفت: سطح یادگیری و توانمندی دانش‌آموزان با یکدیگر متفاوت است و هرکدام استعدادهای خاصی دارند که باید این موضوع مدیریت شود و به همین دلیل وجود کنکور لازم است. 

مقصودی با بیان اینکه با حذف کنکور انگیزه دانش‌آموزان درسخوان و مستعد از بین می‌رود، خاطرنشان کرد: باید سعی کنیم انگیزه‌ها را از بین نبریم؛ بنابراین اگر بخواهیم به طورکلی کنکور را حذف کنیم ضربه بزرگی به دانش و اندوخته‌های دانش‌آموزان خواهیم زد. 

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امور داخلی مجلس اضافه کرد: باید بتوانیم با رو‌ش‌های مختلف استرس و فشار روانی کنکور را از روی دانش‌آموزان و خانواده‌ها برداریم.

وی یادآور شد: برای خانواده‌ها بسیار مهم است که پایان تحصیل فرزندانشان موفقیت‌آمیز باشد و در رشته‌های برتری که وجهه اجتماعی دارد، قبول شوند به همین دلیل از دوران راهنمایی بچه‌ها را با کلاس‌های تست‌ زنی آشنا می‌کنند که این دوره، فشار بسیاری روی بچه‌ها وارد می‌کند. 

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امور داخلی مجلس اضافه کرد: بعضی از بچه‌ها به قدری استرسی هستند که وقتی واژه کنکور را برایشان تکرار می‌کنیم و اطرافشان را پر از کتاب و کلاس‌های آموزشی می‌کنیم ممکن است خودشان را ببازند و از لحاظ روحی تضعیف شوند که خانواده‌ها باید سعی کنند این استرس و اضطراب را از بچه‌ها دور کنند تا دچار عدم یادگیری و مشکلاتی از این دست نشوند. 

* مطالب کنکور در چارچوب کتاب‌های درسی است

مقصودی یادآور شد: متأسفانه مدارس از زیرساخت‌های خوبی برخوردار نیستند. اگر مدارس تقویت شوند و افزایش ساعت‌ کلاسی داشته باشیم معلمان با آرامش بیشتری تمام مطالب را عنوان می‌کنند. 

وی اضافه کرد: مطالب کنکور در چارچوب کتاب‌های درسی است و اگر مدارس تجهیز و معلمان تأمین شوند، معلمان با برنامه‌ریزی و دقت کافی دانش‌آموزان را برای کنکور آماده می‌کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول