اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

توافق قزاقستان و روسیه برای توسعه میادین نفتی خزر

قزاقستان و روسیه در زمینه توسعه مشترک میدان نفتی «الفارابی» در دریای خزر توافق کردند.

توافق قزاقستان و روسیه برای توسعه میادین نفتی خزر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، قزاقستان و روسیه در زمینه توسعه مشترک میدان نفتی «الفارابی» واقع در دریای خزر توافق کردند.

در دیدار وزیر انرژی قزاقستان، رئیس هیأت مدیره شرکت «کازمونای‌گاز» این کشور و رئیس شرکت روسی «لوک‌اویل» در مورد توسعه مشترک میدان نفتی «الفارابی» در خزر تصمیم گیری شد.

شرکت «کازمونایگاز» قزاقستان با اعلام این خبر گفت: در چارچوب این مذاکرات، همچنین فعالیت مشترک شرکت قزاقستان و لوک‌اویل روسیه در پروژه‌های «خوالینسکایه»، «تسینترالنی»، «ژنیس» مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

شرکت مذکور همچنین با اشاره به علاقه مندی طرف روسی نسبت به پروژه‌های «قالامقاس تنیز» و «خزر» این امر را بیانگر جاذبه بخش قزاقی دریای خزر برای جستجوی مواد هیدروکربنی عنوان کرد.

انتظار می‌رود در مرحله بعدی مذاکرات دو طرف قراردادی در زمینه استفاده از ذخایر زیرزمینی و تکمیل معامله آتی بین شرکت‌های دو کشور در زمینه ایجاد شرکت مشترک با سهام 50.1 «کازمونای‌گاز» و «49.99 در صد «لوک‌اویل» به امضا برسد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول