اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

موسوی: نوشتن مقاله برای ارتقای اعضای هیأت علمی کافی نیست

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نوشتن مقاله برای ارتقای اعضای هیأت علمی کافی نیست، گفت: تبدیل علم به تکنولوژی راه موفقیت است.

موسوی: نوشتن مقاله برای ارتقای اعضای هیأت علمی کافی نیست

سید علی موسوی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، با بیان اینکه توجه صرف به چاپ مقاله به منظور ارتقای اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها کافی نیست، اظهار کرد: تولید علم و چاپ مقاله بسیار خوب است و منجر به بالا رفتن رتبه علمی کشورمان در دنیا و عملی شدن خواسته رهبر معظم انقلاب مبنی بر توسعه علم در دانشگاه ها نیز می شود. 

وی در ادامه با اشاره به اینکه کاربردی کردن علم، اقتصاد و اشتغال ایجاد می کند، یادآور شد: علم باید تبدیل به فناوری و کالا شود و در اقتصاد، کشاورزی و صنعت نمود پیدا کند و در آن صورت است که اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها موفق می‌شوند.

عضو هیأت علمی دانشگاه مراغه در ادامه در رابطه با مأموریت های دانشگاه‌ها، خاطر نشان کرد: ما باید برای دانشگاه‌ها مأموریت متناسب با نیازهای کشور تعریف کنیم. متأسفانه رساله‌ها و پایان‌نامه‌ها را بر اساس نیازهای جامعه، اقتصاد و صنعت برنامه ریزی نمی‌کنیم تا دانشگاه ها به آن سمت هدایت شوند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: نباید مأموریت های دانشگاه‌ها معطوف به بخشنامه باشد. باید نقص‌های علمی، تکنولوژی و صنعت را به دانشگاه‌ها واگذار و برای انجام آنها مدت زمان تعیین شود تا رؤسای دانشگاه‌ها، این مأموریت‌ها را پیش ببرند. 

*باید مأموریت های دانشگاه ها متناسب با نیازهای کشور باشد

وی یادآور شد: متأسفانه مأموریت‌های متناسب با نیازهای کشور برای دانشگاه‌ها، تعریف نمی‌کنیم و  آنها را بدون برنامه رها کردیم. صرف اینکه استاد مقاله ISI برای ارتقاء بنویسد کافی نیست‌ بلکه باید هدف داشته باشیم تا موفق شویم.

موسوی گفت: زمانی که رشد علمی پیدا کنیم و کیفیت ما بالا برود، تبدیل به یک کشور صنعتی می شویم. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول