اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

معرفی برترین‌های جشنواره ملی رادیویی چلچراغ در شیراز

دومین جشنواره ملی رادیویی چلچراغ شیراز، با تقدیر از برترین‎‌ها در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(علیه‌السلام) به کار خود پایان داد.

معرفی برترین‌های جشنواره ملی رادیویی چلچراغ در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، در آیین پایانی این جشنواره که با حضور مسئولان استان فارس و مدیران رسانه ملی در حرم مطهر شاهچراغ برگزار شد، از ۴۹ اثر برگزیده در بخش های مختلف تقدیر به عمل آمد.

به گفته مدیرکل صداوسیمای مرکز فارس این جشنواره در بخش های مختلف از جمله تولیدات رادیویی شامل نمایش بلند و کوتاه ، مینی فیچر، آنونس، مسابقه رادیویی، مستند گزارشی، داستان کوتاه، متن رادیویی، برنامه‌های ترکیبی، چاوش‌خوانی، مستند تحقیقی - بخش مردمی شامل پادکست، گزارش و عکس و برنامه‌های ابداعی، رادیونما شامل عکس‌های حرفه‌ای و فضای مجازی شامل عکس نگاشت و اینفوگرافی در دو رده رادیوهای سراسری و رادیوی مراکز استان ها و اثرهای آزاد مردمی برگزار شد.

سیدتقی سهرابی در آیین اختتامیه این جشنواره افزود: از ۸۹۵ اثر ارسال شده به دبیرخانه جشنواره شامل ۳۰۱ اثر در بخش تولیدات رادیویی  ، ۴۱۲ اثر در بخش فضای مجازی و رادیونما و ۱۸۲ اثر در بخش آثار مردمی ، ۴۹ اثر برگزیده و در مراسم پایانی تندیس ، لوح تقدیر و جایزه نقدی به آنها اهدا میشود .

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری جشنواره چلچراغ شیراز شناخت ابعاد زندگانی حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (علیه السلام) و تبیین جایگاه شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (علیهم السلام) است، افزود: امسال بخش ویژه ای در جشنواره به تبیین ابعاد شخصیتی و جایگاه مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله مکارم شیرازی اختصاص داشت که از آثار برگزیده با اهدای جوایزی تقدیر شد .

مدیرکل صداوسیمای فارس گفت: برای معرفی سومین حرم اهل بیت و برای معرفی شخصیت بی نظیر حضرت شاهچراغ باید راه های مختلفی را طی نماییم و برنامه های گوناگونی را مشق کنیم که یکی از موثرترین این راه ها فعالیت رسانه ای است که با استفاده از ابزار پرقدرت رسانه وظیفه داریم این شخصیت بزرگوار و آثار ایشان را در این دیار و این کشور در قالب های متنوع رسانه ای به مخاطبان تشنه معنویت امروز در سراسر جهان معرفی کنیم .

 استاندار فارس هم در این مراسم گفت: طبیعی است که شیراز و فارس ظرفیتهای بسیاری دارد و بر فراز این داشته ها، مباحث فرهنگی و معنوی است و بر بلندای افتخارات استان ، افتخارات فرهنگی و معنوی آن می درخشد.

رحیمی افزود: هر جایی که بحث فکر و اندیشه می شود نام شیراز می درخشد و طبیعی است که وجود و حضور امامزادگان واجب التعظیمی همچون حضرت احمد بن موسی و ۱۴۰۰ امامزاده و بقاع متبرکه در استان فارس از داشته های بزرگ معنوی ما است که در سایه آن می توان به بالندگی اندیشه و معنویت و ترقی و توسعه استان یک حرکت شتابان بخشید و این نیازمند عزمی راسخ و برنامه ای مدون هست.

وی بیان کرد: برای شناسایی بهتر و بیشتر حضرت شاچراغ در بعد ملی و بین امللی نیازمند ارتباطات و تبلیغات هدفمندی هستیم که بعدی از آن به وسیله صداوسیما محقق می شود و قسمت دیگری در بعد اندیشه و تفکر است که در قالب مکتوباتی مثل مقاله های قابل ارائه در مجامع علی و مذهبی بین المللی قابل طرح است همچنین کتاب هایی که بیانگر معرفی اندیشه ها و اثرگذاری اجتماعی و معنوی این امامزادگان در این شهر و استان خواهد بود و وظیفه فرهیختگان اندیشمندان دانشگاه ها و حوزه های علمیه است که در این بعد گام های اساسی بردارند و ترویج  آن هم در قالب کارهای صداوسیما ، مراکز علمی و پژوهشی و ارتباطات باید انجام گیرد.

 
مدیرکل صدای استانهای رسانه ملی نیز در این مراسم اظهار داشت: اقدام هوشمندانه ای در صداوسیمای فارس برای توسعه استان فارس و شهر شیراز با محوریت سومین حرم اهل بیت و حرم مطهر حضرت شاهچراغ آغاز شده و این مهم باید با قدرت بیشتری ادامه یابد. 

کمالی با بیان اینکه امروز یکی از ابزار مهم توسعه در بعد فرهنگی رسانه است، افزود : صدای رسانه ملی برای تعمیق فرهنگ زیارت در کشور، شبکه ملی زیارت را راه اندازی کرده است .

وی با بیان اینکه باید برای عمق بخشیدن به فرهنگ زیارت ردیف های بودجه به استان فارس اختصاص داده شود تا توسعه فرهنگی در فارس شتاب بگیرد.

در پایان دومین جشنواره ملی رادیویی چلچراغ از برترین ها در بخش های مختلف با اهدای تندیس ، لوح تقدیر و جایزه نقدی تقدیر شد . آیین تجلیل از برگزیدگان استان فارس بصورت حضوری و برگزیدگان دیگر استان های کشور از طریق ارتباط تصویری و به صورت مجازی برگزار شد .

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول