اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مواد و گازهای خطرناکی که سبب تحریف آئین باستانی شدند

رئیس سازمان آتش‌نشانی زرین شهر گفت: چهارشنبه آخر سال با توجه به استفاده از مواد منفجره و گازهای خطرناک که منجر به ایجاد حادثه می‌شود باعث شده تا آئین باستانی به طور صحیح و درست در بین مردم برگزار نشود.

مواد و گازهای خطرناکی که سبب تحریف آئین باستانی شدند

عبدالعظیم شیری گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لنجان با اشاره به آخرین آمار سوانح سوختگی در اثر انفجار مواد محترقه در چهارشنبه پایان سال لنجان اظهار کرد: تا این لحظه بالغ بر پنج نفر دچار حادثه شدند که بلافاصله به بیمارستان شهدای لنجان منتقل شدند.

وی با بیان اینکه از این تعداد یک نفر خانم و چهار پسر نوجوان دچار عارضه سوختگی شده‌اند، تشریح کرد: خانم ۲۳ ساله‌ای که به بیمارستان منتقل شدند، ترقه کف دستش منفجر شده و دست چپ وی دچار سوختگی شده است.

سوپروایزر بیمارستان شهدای لنجان تشریح کرد: از چهار نوجوان ۱۴ الی ۱۷ ساله مراجعه‌کننده دو نفر دچار سوختگی در ناحیه دست، یک نفر از ناحیه شکم و یک نفر از ناحیه پا دچار سوختگی شده است که آسیب جدی ندیده بودند و هم‌زمان تحت نظر هستند تا اگر نیاز به پانسمان و یا بخیه هستند تحت مداوا قرار بگیرند.

وی افزود: البته پسر بچه‌ای که از ناحیه شکم و ژنیتال دچار سانحه و سوختگی شده است تحت مداوا قرار دارد تا پزشک جراح پس از معاینات نظر اصلی را عنوان کند.

مواد منفجره و گازهای خطرناکی که سبب تحریف آئین باستانی شدند

موسی موسویان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لنجان اظهار کرد: چهارشنبه آخر سال با توجه به استفاده از مواد منفجره و گازهای خطرناک که منجر به ایجاد حادثه می‌شود باعث شده تا آئین باستانی چهارشنبه‌سوری به طور صحیح و درست در بین مردم برگزار نشود.

وی با بیان اینکه حوادث چهارشنبه‌سوری هر ساله  تلخی و ناگواری بسیاری را برای شهروندان ما به دنبال داشته، متذکر شد: خواهشی که از همه شهروندان دارم این است که این آئین باستانی را با ایجاد حادثه بر خود و دیگران تلخ نکنند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی زرین شهر با اشاره به آماده باش نیروهای آتش‌نشانی در روزهای خاصی نظیر چهارشنبه آخر سال یادآور شد: آتش‌نشانی زرین‌شهر با توجه به این‌که در مرکز شهرستان واقع شده است و معین آتش‌نشانی‌های منطقه نیز به حساب می آید علاو ه‌بر این‌که شهر زرین‌شهر را تحت پوشش قرار داده، سعی کرده که به شهرهای اطراف نیز امداد رسانی داشته باشد.

موسویان خاطرنشان کرد: از فعالیت هایی که در سطح زرین شهر جهت آگاهی بخشی به همشهریان انجام شده است میتوان به نصب بنرها و چاپ بروشور اشاره داشت؛ حجم آتش سوزی در بعضی از حوادث در گذشته به میزانی بوده که در این عملیات‌ها آتش‌نشان نیزآسیب‌دیده است.

رئیس سازمان آتشن‌شانی زرین شهر با اشاره به نبود فضای مناسب و ایمن در خارج از شهر جهت انجام جشن و شادی در آخرین چهارشنبه سال یادآور شد: به دلیل این‌که هیچ نیروی متخصصی در آن محل حضور ندارد و این نوع فعالیت ها با ایجاد حریق همراه است به کسی توصیه نمی‌شود که در این مکان‌ها حاضر شوند و همچنین جایی و محلی هم تدارک دیده نشده است زیرا در نهایت هرچقدر هم که موارد ایمنی رعایت بشود امکان بروز حادثه در محل وجود دارد.

موسویان با اشاره به آمار حوادث و سوانح در سال‌های گذشته خاطرنشان کرد: در سال قبل و در چنین روزی بالغ بر ۳۰ مورد حادثه داشتیم که تعداد ۲ حادثه با چالش و حوادث تلخی همراه بود.

وی افزود: سیر حوادث در سالیان گذشته نزولی بوده و ما این اتفاق را به فال نیک گرفته و در کنار آموزش‌های زیادی که به مردم داده شده، رسانه‌های اجتماعی و شبکه‌های خبری هم در این زمینه کمک بسیاری کردند.

انتهای پیام/۶۳۰۸۱/ص۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول