اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

لزوم اتمام محل نمایشگاه‌های بین‌اللملی کردستان/رفع تعلیق 12 تعاونی مرزنشین در مبادلات مرزی

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: محل جدید نمایشگاه‌های بین المللی کردستان باید هرچه سریعتر احداث و بهره‌برداری آن در سال 1400 انجام شود.

لزوم اتمام محل نمایشگاه‌های بین‌اللملی کردستان/رفع تعلیق 12 تعاونی مرزنشین در مبادلات مرزی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، خالد جعفری ظهر امروز در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان کردستان، اظهار کرد: کمک‌های بلاعوضی که به زیرساخت‌های توسعه‌ای استان از سوی این کارگروه مصوب شده که پرداخت شود باید در نقاطی هزینه شود که ارزش داشته باشد و بتواند روند فعالیت‌های صادراتی در مرز باشماق مریوان را تسهیل بخشد.

وی افزود: در خصوص احداث سالن‌های نمایشگاه‌های بین المللی استان در سنندج نیز باید هر چه سریعتر از سوی اتاق بازرگانی پیگیری شود تا در سال 1400 به بهره‌برداری برسند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان ادامه داد: اقداماتی که در راستای ساخت نمایشگاه بین المللی انجام شده مناسب است هر چند که از برنامه زمانبندی شده کمی عقب است و باید در این راستا شتاب داده شود.

جعفری یادآور شد: برای ساخت این نمایشگاه بر اساس برآوردهای اولیه 70 میلیارد تومان هزینه می شود و از این رو نباید در ایجاد این محل تعلل ایجاد کرد چرا که باعث افزایش هزینه های احداث می‌شود.

وی بیان کرد: احداث پایانه صادراتی میوه و سبزیجات در نزدیکی مرز باشماق مریوان نیز یک ضرورت است و باید تمام دستگاه‌ها برای اجرای این طرح مشارکت داشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: با توجه به میزان تولید میوه و سبزیجات در کردستان این ظرفیت وجود دارد که یک پایانه تخصصی در نزدیکی مرز باشماق مریوان ایجاد شود تا بتوان صادرات این محصولات را توسعه داد.

جعفری در بخش دیگری از سخنان خود به رفع تعلیق فعالیت 12 تعاونی مرزنشین در کردستان اشاره کرد و اظهار کرد: 16 تعاونی مرزنشین استان تعلیق شده بودند و امکان مبادلات تجاری را در مرز نداشتند که 12 مورد آنها با پیگیری‌های بعمل آمده رفع تعلیق شدند.

انتهای پیام/2330/75

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول