اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

لزوم راه‌اندازی موسسات قرآنی در تمامی شهرهای کردستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: موسسات قرآنی باید در تمامی شهرهای استان راه‌اندازی و فعالیت‌های قرانی توسعه یابد.

لزوم راه‌اندازی موسسات قرآنی در تمامی شهرهای کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عبیدالله رستمی در آئین اعطای مدرک پایانی نخستین دوره تربیت معلم قرآن ویژه طلاب و روحانیون اظهار کرد: تمامی امورات قرآنی در استان به موسسات واگذار خواهد شد تا شاهد ارتقای فعالیت موسسات در سطح شهرهای استان باشیم.

وی افزود: فعالیت موسسات قرآنی در استان اثربخش است و باید با توسعه فعالیت موسسات زمینه تقویت فعالیت‌های قرآنی فراهم شود.

وی خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی به دلیل شیوع ویروس کرونا شاهد کاهش فعالیت موسسات قرآنی در استان بودیم اما این موسسات با بهره‌گیری از فضای مجازی زمینه آموزش مخاطبان و مشارکت آنها در فعالیت‌های قرآنی را فراهم کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان بیان کرد: موسسات قرآنی باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود برای جذب جوانان و نوجوانان به سمت فعالیت‌های قرآنی اقدام کنند.


رستمی وجود ۱۷ موسسه قرآنی در برخی شهرهای استان را ارزشمند خواند و گفت: نیاز است همه شهرستان‌های استان برای راه‌اندازی موسسه قرآنی بکوشند.

حجت‌الاسلام حسینی‌فر مدیر مرکز خدمات استان کردستان نیز در این جلسه خواستار استمرار برنامه‌های مشترک شد و اجرای فعالیت‌های مشترک را نیازمند تعامل و همدلی دانست.


وی در ادامه از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسات قرآنی به‌ویژه موسسه معراح خاتم که مجری اعطای مدرک پایان دوره و احرای این دوره آموزشی برای طلاب و روحانیون بود، تقدیر کرد.

 

 کامل گلباغی مسئول قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان نیز در این جلسه  اظهار کرد: اعطای مدرک یاد شده به ۳۸ نفر از طلاب و روحانیون استان اعطا شد.

وی افزود: طلاب و روحانیون شرکت کننده در دوره تربیت معلم قرآنی در رشته روخوانی قرآن کریم موفق به دریافت مدرک دوره پایانی شدند.

وی خاطر نشان کرد: این دوره با همکاری موسسه قرآنی معراج در سنندج برگزار شد و شرکت‌کنندگان موفق به کسب گواهینامه پایان دوره شدند.

مسئول قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به فعالیت ارزشمند موسسات قرآنی در سطح استان گفت: در حال حاضر ۱۷ موسسه قرآنی در سطح استان فعالیت دارند.

گلباغی اعلام کرد: هفت موسسه قرآنی در سنندج، دو موسسه در بیجار، یک موسسه در سروآباد، چهار موسسه در دهگلان، یک موسسه در دیواندره، و دو موسسه قرآنی نیز در کامیاران فعالیت دارند.

وی خاطر نشان کرد: برخی شهرستان‌ها هنوز موسسه قرآنی ندارند و بابد برای راه‌اندازی موسسات قرآنی در این شهرستان‌ها اقدام شود.

وی در پایان خواستار انجام کارهای تخصصی و هنری در حوزه نماز شد و گفت: باید علاوه بر اقدامات عمومی فعالیت‌های هنری دو اثربخش در حوزه نماز انجام شود.

آئین اعطای مدرک پایانی نخستین دوره تربیت معلم قرآنی ویژه طلاب و روحانیون به همت دبیرخانه شورای توسعه فعالیت‌های قرآنیو اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سنندج برگزار شد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول