اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

دولت به وعده‌های کرونایی خود در حمایت از اصناف عمل کند

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک ساوه گفت: دولت در اوج بحران کرونا به اصناف وعده داد که به عنوان حمایت از مشاغل، مالیات‌ها را کمتر و حتی مقداری هم بخشش مالیاتی انجام می‌دهد که هنوز هیچکدام اجرایی نشده است.

دولت به وعده‌های کرونایی خود در حمایت از اصناف عمل کند

جلال الدین یاوری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساوه اظهار کرد: با وجود اقدامات نظارتی و کنترلی هنوز مواردی از دلال بازی مسکن در فضای مجازی وجود دارد و قیمت‌ها بسیار بیشتر ازآن که در واقعیت هست مورد معامله صوری قرار می‌گیرد تا خریداران واقعی را تحت تاثیر قرار دهند.

وی افزود: متقاضیان مسکن هوشیار باشند و برای استعلام قیمت یا هرگونه معامله مسکن حتما از مشاوران املاک دارای مجوز استفاده کنند و فضای مجازی را ملاک خرید و فروش قرار ندهند.

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک ساوه گفت: از ۱۱ سال قبل کارمزد معاملات املاک در این شهرستان افزایش نیافته است و اعضای این اتحادیه خواستار افزایش کمیسیون معاملات هستند.

یاوری افزود: به این ترتیب که حق کمیسیون برای قراردادهایی که ارزش ملک در آنها تا ۱۰۰ میلیون تومان بود، یک درصد ارزش معامله (با پرداخت۰.۵ درصد توسط هر یک از طرفین معامله) محاسبه و اخذ می‌شد، در پله دوم، حق کمیسیون معاملات ملک با ارزش بیش از ۱۰۰ میلیون تومان معادل ۵/ ۰ درصد از ارزش مازاد معامله بر مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان (با پرداخت ۰.۳۵ درصدی) هر یک از طرفین معامله محاسبه می‌شد، اما با توجه به تورم پرشتاب مسکن طی دو سال و نیم اخیر، حجم معاملات مسکن با ارزش تا ۱۰۰ میلیون تومان مدتهاست که به صفر میل می‌کند.

وی تصریح کرد: به حق کمیسیون محاسبه شده، مالیات بر ارزش افزوده نیز تعلق می‌گیرد که وظیفه پرداخت آن نیز بر دوش خریدار و فروشنده است (مالیات بر ارزش افزوده سال ۹۶ برابر با ۹ درصد است).

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک ساوه گفت: یکی از چرخ‌های مهم اقتصاد کشور معاملات املاک است، زیرا این صنف مولد مالیاتی، اقتصادی و شغلی است بدون اینکه هزینهای برای دولت داشته باشد.

یاوری افزود: دولت در اوج بحران کرونا به اصناف وعده داد که به عنوان حمایت از مشاغل، مالیات‌ها را کمتر و حتی مقداری هم بخشش مالیاتی انجام می‌دهد که هنوز هیچکدام اجرایی نشده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول