اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

ریزش سن مادری در مزارع غلات شهرستان مشهد

مسئول حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مشهد از ریزش سن مادری در مزارع غلات این شهرستان خبر داد.

ریزش سن مادری در مزارع غلات شهرستان مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی، فهیمه طاهری با بیان اینکه ریزش اولیه آفت سن صورت گرفته است، گفت: پایش این آفت از سوی شبکه مراقبت متشکل از ۱۵کارشناس در ۱۱ پهنه تولیدی و با همکاری کارشناسان اداره بهبود تولیدات گیاهی و دیگر بخش‌ها آغاز شده است.

مسئول حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مشهد با اشاره به اینکه بیش از ۲۲هزار هکتار گندم و جو در شهرستان مشهد کشت شده است، تصریح کرد: با توجه به تراکم پایین جمعیت سن در شرایط کنونی سمپاشی توصیه نمی‌شود و مطابق با بازدید‌ها متعاقبا تاریخ سم پاشی اعلام خواهد شد.

وی بیان کرد: سن‌زدگی بیش از حد مجاز موجب عدم خرید و برگشت محصول توسط مراکز خرید تضمینی گندم می‌شود، همچنین عدم مبارزه به موقع با این آفت باعث می‌شود در سال بعد جمعیت آفت سن افزایش یافته و خسارت بیشتری به مزارع وارد شود.

طاهری گفت: آفت سن غلات به عنوان آفت کلیدی گندم، نقش به سزایی در کاهش عملکرد کیفی و کمی گندم داشته و لازم است با مبارزه به موقع با این آفت خسارت آن را به حداقل رساند.

 مسئول حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مشهد با اشاره به اینکه سن غلات، یکی از مهمترین آفاتی است که باید قبل از تخم‌ریزی آفت سم‌پاشی انجام گیرد، افزود:امیدواریم بتوانیم با پایش‌های به موقع و اقدامات پیشگیرانه در زمینه تولید گندم از نظر کیفیت و میزان تولید، عملکرد مطلوبی داشته باشیم.

وی اظهار کرد: مبارزه اصولی و به موقع با سن مادری باعث کاهش خسارت کمی و جلوگیری از خسارت کیفی پوره سن، کاهش مصرف سموم وکاهش خطرات زیست محیطی می‌شود.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول