اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

مطالبه‌گران مسخ فضای مجازی نشوند

مدیر خبرگزاری فارس گیلان با تأکید بر اینکه مطالبه‌گران نباید مسخ فضای مجازی شوند گفت: مطالبه‌ای که منجر به سکون و نا امیدی در جامعه شود عین هم صدایی با ضد انقلاب است.

مطالبه‌گران مسخ فضای مجازی نشوند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ابراهیم افشاری عصر امروز در جلسه دورهمی فعالین شبکه‌های اجتماعی در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد رشت با تأکید بر حفظ جریان وحدت در انقلاب اظهار کرد: جریان انقلاب گاهی سخت دور یک میز  می‌نشینند، درحالی‌که جریان مقابل یعنی ضدانقلاب قائل به لیدری است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص استفاده از فضای مجازی، افزود: مقام معظم رهبری در خصوص استفاده صحیح از فضای مجازی تأکید بسیار زیادی داشته و بارها در فرمایشات خود گفتند در زمان حاضر قوت در فضای مجازی بسیار حیاتی است.

مدیر خبرگزاری فارس گیلان، معیشت، کرونا و عملیات تروریستی ضدانقلاب را سه ضلع شوم برنامه‌های استکبار دانست و گفت: استکبار با شناسایی وضعیت موجود در جامعه یک مثلث با اضلاع خطرناک و شوم معیشت، کرونا و عملیات تروریستی که بعضاً روانی است را شناسایی کرده و برای تمامی این موارد برنامه‌های دقیق دارد.

افشاری با اذعان به اینکه کشور در سخت‌ترین وضعیت معیشتی خود به سر می‌برد، تصریح کرد: استکبار از طریق جنگ روانی از نامناسب بودن وضعیت معیشت در کشور استفاده کرده و سعی در ایجاد ناآرامی در کشور دارد اما مردم به دلیل عقبه ذاتی خود با این مسئله کنار آمدند.

وی با تأکید بر لزوم توجه جوانان حزب‌اللهی به افزایش سواد رسانه‌ای بیان کرد: در مسئله کرونا با تغییر سبک زندگی مواجه بودیم و بسیاری از مسائل مثل صله‌رحم، ارتباطات خانواده‌ها با یکدیگر را تغییر داد، به این دلیل استکبار با بهره‌گیری از عملیات روانی سعی دارد تمام برنامه‌های خود در خصوص ایجاد ناامیدی را به جامعه القا کند.

مدیر خبرگزاری فارس گیلان با بیان اینکه مقام معظم رهبری به مسائل نگاه صفر و صدی ندارد، گفت: جریان انقلاب در این چند سال گاهی دچار آسیب محتوایی شده و نمی‌تواند مسیر را درست تشخیص داده و حتی بعضاً در مقابل رهبری ایستادگی می‌کنند درحالی‌که نگاه رهبری به‌تمامی اتفاقات و افراد طیفی بوده و صفر و صدی نیست.

افشاری درست انجام شدن عدالت‌خواهی را مهم‌ترین مسئله مورد تأکید مقام معظم رهبری دانست و افزود: تأکید متداوم مقام معظم رهبری در فرمایشات خود به مسئله عدالت‌خواهی نشان‌دهنده اهمیت درست انجام دادن این کار در جامعه است زیرا انجام درست این امر به منجر به ایجاد امید و انگیزه در جامعه می‌داند.

وی با اذعان به اینکه عدالت‌خواهی با فریاد زدن در جامعه بسیار متفاوت است، تصریح کرد: کسی که بیشتر فریاد بزند عدالت‌خواه نیست زیرا جریان عدالت‌خواهی باید منجر به حرکت در جامعه در راستای مبارزه با فساد شود لذا اگر عدالت‌خواهی باعث پمپاژ احساس فساد سیستماتیک در جامعه شود بسیار به ضرر جامعه و کشور است.

مدیر خبرگزاری فارس گیلان با اشاره به تفاوت خبر و روایت در عرصه رسانه بیان کرد: شبکه اجتماعی عرصه روایتگری است نه خبر، چون رسانه‌های رسمی اینجا متکلم وحده نیستند و همه افراد در شبکه‌های اجتماعی، فعال و مانند یک زندگی عادی رفتار می‌کنند به این دلیل مردم در زندگی عادی به‌جای خبر اتفاقات را روایت می‌‌کنند‌ و هرکس که روایت خود را دارد بنابراین باید روایت درست را به جامعه طوری عرضه کرد تا اجازه روایتگری نادرست و توزیع آن داده نشود.

افشاری با اشاره به ویژگی‌های روایتگری در حوزه رسانه گفت: بیان محتوا، زاویه دید مناسب و خوانش متن سه نکته مهم در حوزه رسانه است و باید جوانان حزب‌اللهی در عرصه رسانه و مطالبه گری به آن توجه کنند.

وی یکی از ترفندهای استکبار و رسانه‌های معاند را شبهه افکنی دانست و افزود: طرح سؤال کاذب از دیگر روش‌های رسانه‌های معاند است که از طریق آن به مسخ بیننده دست پیداکرده و قدرت تصمیم را از فرد می‌گیرد.

مدیر خبرگزاری فارس گیلان با اشاره به راه‌اندازی جنگ روایت‌ها از طریق معاند گفت: مطالبه‌گران در فضای مجازی نباید مسخ این فضا شده و سهوا یا عمدا در زمین ضد انقلاب بازی کنند.

افشاری در پاسخ به راه‌حل شناسایی مطالبه درست از نادرست بیان کرد: مطالبه‌ای که منجر به سکون در جامعه شده و ایجاد یأس و نا امیدی را ترویج کند هم صدایی با ضد انقلاب بوده و رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید دارند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول