اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

کشف ۵.۳ تن انواع مواد مخدر با ۴۹۰۸ قاچاقچی و توزیع‌کننده آذربایجان‌شرقی/ متلاشی شدن ۲ باند ترانزیت مواد مخدر با اتباع خارجی

فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی از کشف ۵ تُن و ۳۲۳ کیلوگرم انواع مخدر امسال در استان خبر داد.

کشف ۵.۳ تن انواع مواد مخدر  با ۴۹۰۸ قاچاقچی و توزیع‌کننده آذربایجان‌شرقی/ متلاشی شدن ۲ باند ترانزیت مواد مخدر با اتباع خارجی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سردار حسین عبدی امروز در گفت وگو با خبرنگاران  اظهار داشت: در سال‌جاری 5 تُن و 323 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و تعداد 4 هزار و 908 قاچاقچی و توزیع کننده مواد مخدر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده است. 

وی از متلاشی شدن 23 باند مواد مخدر در استان خبر داد، خاطرنشان کرد: در طی این مدت 2 باند قاچاق مواد مخدر بین المللی منهدم و در دو عملیات جداگانه به ترتیب 500  و 100 کیلوگرم هروئین کشف و تعدادی اتباع بیگانه همسایه غربی در این راستا دستگیر شده‌اند.

عبدی با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی از لحاظ شیوع  اعتیاد استان بیست و هشتم کشور محسوب می‌شود، گفت: نسبت شیوع  مواد مخدر در استان پایین بوده و 1.22 ( در هر 100 نفر) است.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی از کاهش پذیرش 48 درصدی معتادان در مراکز بازپروری استان خبر داد و گفت: بعد از شیوع منحوس کرونا در استان  به دلیل اینکه مراکز بازپروری معتادان را به صورت دست جمعی نگهداری می‌کنند مراجعه معتادان کاهش پیدا کرده اما به دنبال اتخاذ راهکارها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این مراکز هستیم.

کشف 82 درصد کلاهبرداری‌ها در استان

سردار عبدی از کشف 82 درصدی کلاهبرداری‌ها در استان خبر داد و گفت: اکثر کلاهبرداری‌ها در خرید و فروش و معاملات ملکی است. در حوزه پول جعلی هم کلاهبرداری به ثبت رسیده و لیزینگ خودرو هم کلاهبرداری وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه قتل سازمان یافته در استان نداریم، ابراز داشت: فقط 6 مورد سرقت مسلحانه در سال 99 داشتیم که همگی کشف شدند.

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی گفت: نیروی انتظامی بر اساس وظایف قانونی مسئول ایجاد نظم ، امنیت و آرامش در جامعه و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی بوده و جزء سازمان هایی است که بیشترین ارتباط با شئون جامعه را دارد. 

وی با اشاره به همراهی و تعامل اصحاب رسانه در ماموریت‌های پلیس افزود: خبرنگاران نقش بی‌بدیلی در افزایش احساس امنیت، ارتقای دانش و اطلاع‌رسانی شفاف و دقیق به جامعه دارند و در خنثی کردن شایعاتی که باعث اخلال در امنیت روانی مردم می‌شود، اثرگذار هستند که جا دارد از زحمات و تلاش‌های این عزیزان تقدیر و تشکر ویژه داشته باشم.

انتهای پیام/60001/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول