اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

افزایش ۴۲ درصدی کشفیات مواد مخدر در کرمان/برخورد با مخلان امنیت در چهارشنبه پایانی سال

فرمانده انتظامی استان کرمان با بیان اینکه سال جاری بیش از ۱۷۶ تن انواع مواد مخدر را کشف کردیم، گفت: این کشفیات در طول تاریخ بی‌سابقه است و توانستیم در این زمینه رتبه اول کشور را کسب کنیم.

افزایش ۴۲ درصدی کشفیات مواد مخدر در کرمان/برخورد با مخلان امنیت در چهارشنبه پایانی سال

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سردار عبدالرضا ناظری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه شعار نوروزی سال ۱۴۰۰ امنیت، سلامت و نشاط بهاری است و همواره انتخاب شعار سال متناسب با ایام و مناسبت‌هاست، اظهار کرد: سال گذشته، سال پرباری برای ما و همکاران بود.

فرمانده انتظامی استان کرمان با بیان اینکه در خیلی از استان‌ها زمانی که ستاد کرونا محدودیت‌ها را اعلام می‌کند باید ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلومتر مرزهای مشترک را کنترل کنند، افزود: اما در استان کرمان در زمان محدودیت‌ها  بیش از دو هزار و ۱۰۰ کیلومتر مرز مشترک را باید کنترل می‌کردیم.

وی بیان داشت: سال گذشته شش نفر از همکاران خود را به‌دلیل ابتلا به ویروس منحوس کرونا از دست دادیم و تقریبا عددی برابر شهدای سلامت است.

ناظری با اشاره به اینکه  قرارگاه نوروزی تحت عنوان قرارگاه امام علی(ع) راه‌اندازی کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: این قرارگاه کار خود را از ۲۶ اسفندماه شروع می‌کند. در این قرارگاه تمام سازمان‌های امدادرسان، سپاه و بسیج حضور دارند و از خبرنگاران دعوت می‌کنیم  در قرارگاه امام علی(ع) حضور داشته باشند.

 وی گفت: طرح ترافیکی در سطح استان در دو دوره زمانی برگزار می‌شود؛ اولین دوره آن توسط پلیس راهور از تاریخ ۱۵ تا ۲۹  اسفندماه و مرحله دوم از ۲۵ اسفندماه تا ۱۵ فروردین توسط پلیس راه شمال و جنوب اجرا می‌شود.

 ناظری عنوان کرد: ترددها و مسافرت‌ها تابع ستاد ملی کرونا است و محدودیت‌ها و تردد شبانه بر اساس اعلام ستاد کرونا با هر رنگی از ساعت ۲۱ تا ۳ بامداد ممنوع است.

فرمانده انتظامی استان کرمان تصریح کرد: ما در زمینه کرونا کارهای زیادی انجام دادیم از جمله پذیرش ۸۰۰ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان سیدالشهداء (ع) و در کنار این بیماران به مردم عادی ارائه خدمت کردیم.

 وی با اشاره به اینکه پلیس فتا در زمینه تشویش اذهان عمومی در مورد کرونا در فضای مجازی  بسیار خوب عمل کرده است، ادامه داد: در حوزه تماس با فوریت‌های پلیس ۱۱۰، یک میلیون و  ۸۰۰ هزار تماس گرفته شده  که ۱۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش تماس داشته‌ایم.

ناظری تاکید کرد: در حوزه تصادف رانندگی استان کرمان برای اولین‌بار در زمینه کاهش تصادفات و  تلفات جاده‌ای هم در درون شهرها و هم برون شهرها توانستیم رتبه دوم کشوری را کسب کنیم و ۲۰۷ نفر نسبت به سال گذشته کمتر کشته در سطح استان داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی استان کرمان  ابراز داشت: 3 هزار و 67 نفر کاهش مصدوم در سطح استان در تصادفات رانندگی بوده که ۲۷ درصد در این خصوص کاهش داشته‌ایم.

وی گفت: امسال ۱۹ درصد کشف سرقت‌ها نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و 70 درصد از سرقت‌ها توسط پلیس آگاهی کشف شدند.

ناظری با اشاره به کاهش ۲۸ درصدی سرقت‌های مسلحانه در استان و کشف ۱۱۳ فقره سرقت مسلحانه مربوط به سنوات گذشته بوده که کشف شده و عنوان کرد: ۱۱۳ درصد کشف قتل‌ها را داشته‌ایم که از سال‌های گذشته هم در این کشفیات بوده است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از ۱۳۰ تن انواع مواد مخدر کشف شد، اما سال جاری  بیش از ۱۷۶ تن انواع مواد مخدر را کشف کردیم، افزود: این کشفیات در طول تاریخ بی‌سابقه است و توانستیم در این زمینه رتبه اول کشور را کسب کنیم و ۴۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش کشفیات داشته‌ایم.

ناظری افزود:  بیش از ۵ هزار و ۲۰۰ منزل بازدید و  خرده فروشان دستگیر شدند و همچنین بیش از ۵ هزار و  ۳۰۰ معتاد متجاهر را دستگیر کردیم  و ۸۳ درصد  اشرار در درگیری‌ها با پلیس به هلاکت رسیدند و ما در برخورد با اشرار هیچ مماشاتی نخواهیم داشت.

ناظری با اشاره به اینکه در برخورد با اراذل و اوباش از مردادماه همزمان با سراسر کشور در استان ابن قرارگاه  راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: حدود ۷۰۰ نفر اراذل و اوباش به ویژه نوپدید را دستگیر و تحویل دستگاه قضائی دادیم و به اراذل اوباش اجازه خودنمایی نخواهیم داد.

وی بیان داشت: ارزش کالاهای مکشوفه قاچاق بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان بوده که توسط پلیس امنیت اقتصادی کشف شده و ما در این زمینه رتبه اول کشور را  کسب کرده‌ایم.

 ناظری بیان کرد: فقط ۵۹۴ تن شیرخشک قاچاق را کشف شده و همچنین بیش از ۸ هزار دام قاچاق را متوقف و به مراجع ذی‌صلاح تحویل شده است.

وی با اشاره به اجرای 855 طرح امنتی اجتماعی در استان تاکید کرد: بیش از یک‌هزار و  ۶۲۰ خودرو  که اتباع بیگانه را حمل می‌کردند توقیف و به مراجع قضائی معرفی شدند و همچنین ۶۲ هزار نفر اتباع بیگانه را دستگیر و به کشور خود  بازگردانده شدند.

فرمانده انتظامی استان در پایان متذکر شد:  بیش از ۷۰ هزار ترقه تاکنون کشف شده که همه این‌ها غیراستاندارد هستند و یادآور می‌شویم افرادی که در چهار شنبه سوری هنجارشکنی کنند و امنیت مردم را به مخاطره بیندازند، با حکم قضائی  تا ۱۵ فروردین ماه بازداشت خواهند شد.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول