اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

کشت گیاهان دارویی در اراضی شیب‌دار سمنان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: کشت باغی و گیاهان دارویی در اراضی شیب‌دار این استان به جد پیگیری می‌شود.

کشت گیاهان دارویی در اراضی شیب‌دار سمنان

لطف‌الله رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: توسعه باغات و گیاهان دارویی در اراضی شیب‌دار به‌صورت ویژه در استان سمنان آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: این اقدام با هدف ارتقای بهره‌وری و کاهش مصرف آب در استان سمنان انجام می‌شود و اعتبار 30 میلیارد ریال برای این طرح در نظر گرفته شده که هزینه نهال و اقدامات زیربنایی از محل این اعتبار دیده شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه اقدامات اولیه اجرایی این طرح انجام شده و پیمانکاران نیز مشخص شدند، افزود: یک شرکت پیمانکار که در حوزه گیاهان دارویی فعالیت می‌کند، قرار است که فعالیت توسعه کشت قراردادی به‌صورت بسته‌بندی و خرید تضمینی از کشاورزان را انجام دهد.

رضایی با بیان اینکه کشت در اراضی شیب‌دار در دو حوزه کشت گیاهان دارویی و همچنین توسعه باغات در حال انجام بوده، گفت: در کشت باغات گونه‌های مثمر مانند انگور، بادام، آلو آلبالو در دستور کار است.

وی درباره گونه‌های گیاهان دارویی نیز گفت: کشت گل محمدی، زیره سیاه، گل‌گاوزبان، زرشک، رازیانه و آویشن کوهی در اراضی شیب‌دار انجام می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خاطرنشان کرد: تولید نهال و نشاء زرشک به‌صورت قراردادی با تولیدکنندگان داخلی استان در حال انجام است و دستگاه نشاء کار نیز خریداری شده است.

انتهای پیام/74002/ن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول