اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

انتخابات با مشارکت حداکثری مردم منجر به انتخاب فرد اصلح می‌شود

رییس کل دادگستری لرستان گفت: شاهد یک انتخابات رقابتی و پر شور وشعور و با مشارکت حداکثری خواهیم بود و نهایتا منجر به انتخاب فرد اصلح شود.

انتخابات با مشارکت حداکثری مردم منجر به انتخاب فرد اصلح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، محمد رزم ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد : در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ شاهد برگزاری انتخابات با شکوه سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای شهر و روستا خواهیم بود و خوشبختانه با انعقاد تفاهم نامه ای که به امضای شورای نگهبان و هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و همچنین ستاد انتخابات وزارت کشور رسیده است، مقرر گردید برای انتخابات پیش رو یک هیئت اجرایی مشترک تشکیل شود و فرمانداران محترم با دعوت از اعضای اداری هیئت اجرایی که شامل دادستان شهرستان، رییس دادگستری شهرستان و رییس ثبت احوال شهرستان و با تعامل و دقت لازم تعداد ۳۰ نفر به عنوان معتمدین محلی به هیئت نظارت شهرستان‌ها معرفی کنند.

وی افزود: آنچه که الان مهم و حائز اهمیت است شناسایی این ۳۰ نفر معتمد محلی است که باید با امضای فرماندار محترم به هیئت نظارت شهرستانی معرفی شود.

رییس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه قانون‌گذار نیز برای معتمدین محلی شرایطی را در نظر گرفته، افزود: هیئت نظارت شهرستان هم بایستی دقیقا این شرایط را  بررسی و احراز نماید و با هدف تامین سلامت در انتخابات  معتمدین محلی بایستی واجد شرایطی از جمله خوشنام بودن، بدون سوابق تخلفات انتخاباتی در دوره های قبلی و افرادی موجه و با سواد و متعهد، متدین، مقید و معتقد به نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و در هر صورت متشرع باشند.

رزم بیان داشت: شاهد یک انتخابات رقابتی و پر شور وشعور و با مشارکت حداکثری خواهیم بود و نهایتا منجر به انتخاب فرد اصلح شود.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی شاخصه‌های مدنظر مقام معظم رهبری را حتما نصب العین قرار می‌دهد و آنها را پیگیری می‌کند، گفت: ما به دنبال یک انتخابات پر شور و شعور وبا مشارکت حداکثری و ان شالله یک انتخابات سالم در کمال صحت و سلامت و امنیت هستیم.

نماینده عالی دستگاه قضایی در استان بیان داشت: وظیفه ما صیانت و امانت داری از آرا مردم است، معتمدینی که توسط فرمانداران معرفی می‌شوند از گروه‌ها، جناح‌های مختلف باشند و به عنوان نمایندگان افکار عمومی هر شهرستان معرفی شوند و خدایی نکرده حاشیه سازی صورت نگیرد و شائبه جانبداری و معرفی از گروه خاصی پیش نیاید.

رزم در پایان افزود:شاهد انتخاباتی با مشارکت بالا و حضور حداکثری مردم عزیز خواهیم بود و با انتخاباتی رقابتی و سالم و انتخاب افرادی صالح هم بعنوان رییس جمهور و هم به عنوان اعضای اسلامی شهر و روستا ملت ایران اسلامی سربلند خواهند بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول