اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

اختراعی دو برابر قوی‌تر از متادون که ترک اعتیاد را آسان می‌کند

عضو هیأت علمی دانشگاه کاشان از ثبت اختراع دارویی با نام لومتادون خبر داد که یک ماده مخدر سنتزی است و به‌ عنوان داروی ضددرد استفاده می‌شود.

اختراعی دو برابر قوی‌تر از متادون که ترک اعتیاد را آسان می‌کند

جواد صفایی قمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان از تهیه داروی ترک اعتیاد را یکی از دو طرح‌ها ثبت شده در مرکز ثبت اختراعات آمریکا عنوان کرد و اظهار کرد: این دارو با نام لومتادون یک ماده مخدر سنتزی است که به‌ عنوان داروی ضددرد استفاده می‌شود و برای دردهایی متوسط تا شدید به کار می‌رود.

عضو هیأت علمی دانشگاه کاشان با اشاره به اینکه، این ترکیب، یک و نیم تا دو برابر قوی‌تر از متادون (مخلوط راسمیک آن) است، افزود: هم‌چنین برای درمان اعتیاد به مواد مخدر به‌ ویژه هروئین نیز استفاده می‌شود.

صفایی دیگر طرح تحقیقاتی را حلال موردنیاز در پالایشگاه ذکر و اظهار داشت: این ماده در واقع یک حلال آمینی همه‌کاره است، در صنعت نفت در قسمت تصفیه گاز برای حذف هیدروژن سولفید، کربن دی‌اکسید و کربونیل سولفیدها به­ کار می‌رود؛ همچنین به‌ عنوان یک حلال منتخب برای بازیابی ترکیب‌های آروماتیک از جریان‌های نفتی در صنعت نفت نیز استفاده می‌شود.

وی افزود: این ترکیب برای تهیه عامل‌های مرطوب‌کننده، ثبت‌کننده‌های فوم و امولسیفایرها و غیره نیز کاربرد دارد؛ روش‌های سنتز متنوعی با استفاده از کاتالیزگرهای همگن و ناهمگن مختلف، تحت شرایط گوناگون گزارش‌شده است که از معایب آن‌ها انجام واکنش در شرایط سخت و خطرآفرین دما و فشار بالا و تولید محصول‌های جانبی است که باعث کاهش راندمان می‌شود.

صفایی با اشاره به اینکه این طرح‌ها می‌تواند مورداستفاده داخلی قرار گیرد خاطرنشان کرد: خیرین ارجمند می‌توانند از این طرح‌ها حمایت و سرمایه‌گذاری نمایند. نتیجه این پژوهش‌ها، در مرکز ثبت اختراع آمریکا با شماره‌ها به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/63108/ص10/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول