اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

پلیس کارنامه یکساله خود را تشریح کرد/ اعتیاد و سرقت کماکان مسئله اصلی کرمانشاه است

ظهر امروز فرمانده انتظامی استان کرمانشاه کارنامه یکساله خود را در جمع رسانه‌ها بیان کرد و عنوان داشت که مهمترین مسئله حال حاضر استان اعتیاد و سرقت است.

پلیس کارنامه یکساله خود را تشریح کرد/ اعتیاد و سرقت کماکان مسئله اصلی کرمانشاه است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سردار علی اکبر جاویدان فرمانده نیروی انتظامی استان کرمانشاه ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات فرماندهی انتظامی استان برگزار شد، به تشریح عملکرد یازده ماهه گذشته این نیرو در سال ۹۹ پرداخت.

وی شعار ناجا در سال ۱۴۰۰ را «امنیت، سلامت و نشاط بهاری» اعلام کرد و گفت: امنیت یک مقوله جمعی و یک نیاز اساسی، ضروری و همیشگی است.

سردار جاویدان بیان کرد: به هر اندازه که سلامت جسمی، مال و آبروی افراد از تهدیدات مصون باشد به همان اندازه امنیت داریم و برعکس؛ هر چه اینها در معرض تهدید قرار بگیرند امنیت کاهش می‌یابد.

رئیس پلیس الستان کرمانشاه با بیان اینکه مهار و کنترل جرائم تنها وظیفه پلیس نیست و افراد جامعه، نهادها و سازمان های بسیاری باید در این خصوص نقش ایفا کنند، تصریح کرد: علت بسیاری از جرائم و ناهنجاری ها این است که افراد و سازمانها به وظایف و نقش‌های خود عمل نمی‌کنند.

وی ادامه داد: مردم در تمام حوزه‌ها از پلیس انتظار دارند که حضور داشته باشد در حالی که اقدام فیزیکی و حضور پلیس در همه جاها جواب نمی‌دهد و حتی حضور بیش از حد پلیس خود ممکن است حس ناامنی را القا کند.

جاویدان با بیان اینکه مردم باید به حقوق یکدیگر تجاوز نکنند، تصریح کرد: در بسیاری از حوزه‌ها در قانون و مقررات خلأ داریم و همین امر سبب  تشدید برخی جرائم می‌شود.

مقام ارشد انتظامی استان در ادامه به ارائه‌ ارزیابی ۱۱ ماهه استان‌ها، که توسط ناجا انجام گرفته است پرداخت و گفت: تراکم جمعیتی در استان کرمانشاه با ۷۸/۱ درصد، ۲۸/۵ درصد از میانگین تراکم جمعیت کشور بالاتر است.

وی در ادامه جایگاه استان کرمانشاه در کشور با موضوع ارتکاب به جرائم را رتبه بیست‌وچهارم اعلام کرد و گفت: استان کرمانشاه از لحاظ سرقت در کشور در جایگاه یازدهم، سرقت‌های مهم، شانزدهم، سرقت به عنف هفدهم، در قتل رتبه دهم، جرائم امنیتی رتبه بیست‌وهفتم، شرارت بیست‌ودوم، مفاسد اجتماعی بیست‌وسوم، جرائم مالی بیست‌وسوم، مواد مخدر سی‌و‌یکم، تعداد دستگیر شدگان بیست و هفتم و در تصادفات سی‌ویکم کشور می‌باشد.

سردار سرتیپ دوم ستاد علی اکبر جاویدان در رابطه با اعتیاد نیز بیان داشت: اعتیاد موضوعی است که سلامت دنیا را تهدید می‌کند و در استان کرمانشاه با توجه به نرخ بالای بیکاری، آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن به ویژه اعتیاد بالاست و در این زمینه جزو ۸ استان اول کشور هستیم که بیش از همه، قشر جوان ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

رئیس پلیس استان کرمانشاه اقدامات پیشگیرانه در حوزه اعتیاد را چاره‌ساز ندانست و با بیان اینکه در حوزه درمان و بازپروری نیز چرخه ناموفق و باطلی را طی می‌کنیم که خروجی آن حداقلی است، گفت: مواردی چون جزیره‌ای عمل کردن، هدفمند نبودن اقدامات، عدم استمرار فعالیت‌ها و عدم ایجاد شغل برای معتادین از دلایل آن است.

وی در ادامه ابراز داشت: در حوزه مبارزه با مواد مخدر، ۳ تن کشفیات داشته‌ایم که نسبت به سال قبل ۱۲درصد افزایش یافته، همچنین حدود سه هزار و‌ ۳۰۰ خرده‌ فروش مواد مخدر را دستگیر کرده ایم که متاسفانه به علت خلأهای قانونی برخورد مناسبی با آنها صورت نمی‌گیرد.

جاویدان ادامه داد: همچنین ۳۷ باند مهم قاچاق مواد مخدر را منهدم کردیم که رشد ۱۲ درصدی نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد که در این راستا ۳۲۱ دستگاه خودرو قاچاق مواد مخدر توقیف شد.

کشف ۲۰۰ هزار قرص روانگردان که نسبت به سال قبل افزایش ۲۱۹درصدی داشته و نیز دستگیری یک هزار و ۳۰۴ معتاد متجاهر و تحویل آنان به مراکز بازپروری، از دیگر اقدامات نیروی انتظامی استان در رابطه با، مبارزه با اعتیاد بود که مقام ارشد انتظامی استان اعلام کرد.

جاویدان در ادامه، بحث سرقت را پیش کشید و گفت: نسبت به سال گذشته در حوزه سرقت های مهم یک درصد و در سرقت‌های خرد که بیشتر در زمینه قطعات و محتویات داخل خودرو بود ۱۶ درصد افزایش را شاهد بودیم ولی در برخی حوزه‌ها با کاهش مواجه بودیم از جمله سرقت منازل با ۱۶ درصد، سرقت موتور سیکلت با ۳درصد، احشام با ۲۸درصد و سرقت محموله با ۵ درصد کاهش، اما در مجموع آمار سرقت امسال نسبت به سال قبل ۱۰ درصد بیشتر شده است.

وی با اشاره به دستگیری ۱۱ هزار سارق در سال جاری که نسبت به سال قبل ۱۶ درصد افزایش یافته است، بیان داشت: بیشتر سارقین دارای ترکیب سنی ۲۵ تا ۳۵ سال هستند و همچنین تعداد سارقین متأهل نسبت به سال قبل ۳۰ درصد افزایش و تعداد سارقین مجرد نسبت به سال قبل ۶درصد کاهش یافته و این نشانگر این است که بحث معاش و‌ گرانی در سرقت‌ها مؤثر است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه در بین سارقین افراد با تحصیلات عالیه به ندرت وجود دارد، افزود: ۷۴ درصد از سارقین، بیکار هستند و ۹۸درصد آنان به لحاظ تحصیلات زیر دیپلم و بین ۴۰ تا ۵۰ درصدشان زیر پنجم ابتدایی بودند.

هر دقیقه یک عملیات پلیسی در کرمانشاه

سامانه فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ دیگر موضوعی بود که پای خود را به نشست خبری فرمانده انتظامی استان باز کرد، سامانه ای که به گفته جاویدان از ابتدای سال تا به امروز در مجموع یک میلیون و ۲۵۴ هزار و ۶۲۴ تماس با آن انجام شده ( ۲درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل) که از این تعداد ۷۵۵ مورد ارشادی (با ۴درصد افزایش) و ۴۹۹ هزار و ۳۳۰ تماس آن، عملیاتی بوده و این یعنی در استان، در هر دقیقه یک عملیات پلیسی اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه ۸۰ در صد از جرایم استان در شهرستان کرمانشاه رخ می‌هد، تعداد قتل‌های سال جاری را ۷۲ فقره اعلام کرد که نسبت به سال قبل ۹ درصد کاهش یافته و گفت: خودکشی‌های منجر به فوت در استان ۱۱درصد افزایش داشته‌ و در نزاع فردی یک درصد کاهش و در نزاع جمعی ۲۴ درصد افزایش را مشاهده می‌کنیم.

افزایش ۲۴درصدی قدرت کشف پلیس آگاهی، اجرای ۵۱ طرح‌عملیاتی مبارزه با سرقت، کشف ۲هزار و ۲۱۸ فقره سرقت مهم، دستگیری ۴ هزار و ۷۵۰ مجرم حرفه‌ای و سابقه ‌دار که ۷۳ نفر از آنان مال‌خر بوده‌اند از جمله دستاوردهای آگاهی در سال‌جاری بود که توسط جاویدان اعلام شد.

عودت بیش از چهار میلیارد تومان توسط پلیس فتا

رئیس پلیس استان کرمانشاه با بیان اینکه پلیس فتای استان مرکزیت غرب کشور را داراست،گفت: درصد کشفیات این واحد ۹۴/۸ درصد است که توانسته ۵ باند کلاهبرداری اینترنتی را منهدم کند و در زمینه‌هایی چون مقابله با کلاهبرداری اینترنتی، مزاحمت، برداشت غیرقانونی اینترنتی، شناسایی تارنماها، تهدید، اخاذی، انتشار فیلم خصوصی و نشر اکاذیب فعالیت می‌کند و توانسته حدود ۴ میلیارد تومان از وجوهاتی را که توسط مجرمان در فضای مجازی از مردم کلاهبرداری شده به مال‌باختگان عودت دهد.

وی در ادامه با اشاره به شروع به کار پلیس امنیت اقتصادی و استقرار آن در مرزها، از کشف میلیاردها ریال در این حوزه و دستگیری ۲۴۷ نفر خبر داد.

جاویدان با بیان اینکه امسال ۲۲ باند قاچاق کالا منهدم، و یک هزار و ۳۴۳ دستگاه خودرو قاچاقچیان توقیف شده که نسبت به سال قبل به ترتیب ۹ و ۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد، گفت: ارزش ریالی مبارزه با جرائم اقتصادی امسال در مجموع حدود ۱۳۰ میلیارد تومان بوده است.

شناسایی و سطح بندی اراذل و اوباش و دستگیری ۸۷۰ نفر از آنان و همچنین کسانی که در فضای مجازی به امنیت روانی مردم آسیب می‌رسانند، دستگیری ۹۵ نفر از اتباع بیگانه، پلمب هفت هزار واحد صنفی متخلف، افزایش ۱۴ درصدی دستگیری افرادی که اقدام به تیراندازی کرده‌اند، بخشی از اقدامات حوزه پلیس اطلاعات استان بود که فرمانده انتظامی استان بدان‌ها اشاره کرد.

کاهش ۴۷ درصدی تصادفات رانندگی

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به کاهش ۴۷ درصدی آمار تصادفات رانندگی استان در سال جاری و نیز کاهش ۲۱ درصدی تعداد مجروحین، اظهار کرد: امسال ۱۳ هزار و ۱۷۶ تصادف در استان رخ داد که ۷ هزار و ۴۵۴ مورد از آنها خسارتی، ۵ هزار ۳۸۷ مورد جرحی و ۳۳۴ مورد از آنها فوتی بوده است.

وی در رابطه با سفرهای نوروزی گفت: هر تصمیمی که ستاد ملی و یا استانی کرونا بگیرد به آن عمل می‌کنیم.

جاویدان در ادامه با اشاره به شب چهارشنبه سوری و با بیان اینکه مخالف جشن مردم نیستیم و در شادی آنان شریک می شویم، بیان داشت: از مردم می‌خواهیم در چهارشنبه آخر سال با رعایت حقوق شهروندی، رعایت پروتکل‌ها و به صورت محله‌محور، کوچه محور، و خانه محور اقدام به برگزاری جشن کنند.

جاویدان تأکید کرد: با افرادی که قانون را زیر پا بگذارند و آرامش مردم را که خط قرمز ماست را زیر پا بگذارند قاطعانه برخورد می‌کنیم.

رئیس پلیس استان کرمانشاه تاکید کرد: از ۲۸ اسفند ماه طرح تامین امنیت تعطیلات نوروزی را با ۴ هزار نفر از پرسنل نیروی انتظامی در قالب ۶۱۴ تیم به صورت شبانه روزی در حوزه انتظامی و ترافیک‌ انجام می‌دهیم.

جاویدان در پایان اعلام کرد: پلیس امسال ۲۶ ایستگاه نوروزی را جهت ارائه خدمات به مردم و مهمانان نوروزی دایر خواهد کرد و تمامی واحدهای پلیس به وظایف خود عمل خواهند کرد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول