اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

سنگفرش‌های شهرداری تبریز، نفس بازار را گرفته ‌است / سنگ‌ها، هیچ تناسبی با معماری بومی بازار ندارد

مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور میراث فرهنگی، روند فعلی کف‌سازی بازار را از عوامل تخریب این مجموعه تاریخی خواند و گفت: این سنگ‌ها، هیچ تناسبی با معماری بومی بازار ندارد و تنفس طبیعی خاک نمدار زیر بازار را می‌گیرد.

سنگفرش‌های شهرداری تبریز، نفس بازار را گرفته ‌است / سنگ‌ها، هیچ تناسبی با معماری بومی بازار ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، اکبر تقی‌زاده با اشاره به مشکلات کالبدی بازار تبریز اظهار کرد: کف‌سازی‌های شهرداری یک موضوع ناراحت‌کننده در بازار است؛ این سنگ‌ها، هیچ تناسبی با معماری بومی بازار ندارد و تنفس طبیعی خاک نمدار زیر بازار را می‌گیرد.

وی تصریح کرد:  با این کف‌سازی‌ها، رطوبت سطوح پایین که در حالت عادی باید خود به خود تبخیر شود، در پایین سنگ‌ها می‌ماند و به مرور وارد جرز دیواره‌ها و کالبد بازار شود؛ این طرح باید با آجر و بدون ملات ماسه‌ و سیمان انجام می‌شد. 

تقی‌زاده، تجاوز به معبر در بازار تبریز را نگران‌کننده خواند و گفت:  این بحث در بازارهای محلی و بومی تا حدودی قابل‌ قبول است اما در بازار تبریز، هر روز در حال گسترش است و در مواقع بحرانی ممکن است، اتفاقات ناگواری رقم بزند. 

وی به معضل پشت‌بام بازار نیز پرداخت و خاطرنشان کرد: این مشکل تاکنون به‌‌صورت جدی مورد توجه قرار نگرفته ‌است. طاق و گنبدهای بازار، جلوه زیبایی از فضای بالای شهر است. متاسفانه در سال‌های اخیر بخشی از این فضا را صاف و ایزوگام کرده‌اند که زیبنده بازار تبریز نیست و هفت‌هشت سالی کار می‌خواهد تا حجم و پرسپکتیو زیبای بام بازار، اصلاح شود.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول