اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

رئیس کل دادگستری یزد تأکید کرد: لزوم انتشار آراء فاخر قضات به منظور قاعده‌سازی برای جامعه حقوقی

رئیس کل دادگستری استان با بیان این‌که انتشار آراء فاخر از دیدگاه قضات می تواند قاعده ساز باشد، گفت: سلسله کتاب های چهل رای، چهل تجریه اقدامی موثر در انتقال تجربه به جامعه علمی و نخبگانی است.

رئیس کل دادگستری یزد تأکید کرد: لزوم انتشار آراء فاخر قضات به منظور قاعده‌سازی برای جامعه حقوقی

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، غلامعلی دهشیری پیش از ظهر امروز در آیین رونمایی ازجلد دوم کتاب چهل رای چهل تجربه با اشاره به ابلاغ سند تحول قوه قضائیه، اظهار کرد: دستگاه قضا استان با توجه به این سند برنامه‌های متنوعی را در دستور کار قراداده که از جمله اهتمام خاص به فعالیت های پژوهشی و علمی است.

وی با بیان این‌که رشد علمی در فعالیت‌های دستگاه قضا استان به خوبی مشهود است، افزود: این رشد علمی ما حصل برنامه های آموزشی متنوع و هدفمندی است که از ابتدای سال در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان یزد به ارتقاء زوایای استدلال قضات در پرونده‌ها اشاره کرد و گفت: متاسفانه  حجم بالای ورودی پرونده به دستگاه قضا ابتکار عمل را از قضات گرفته است.

دهشیری با اشاره به حدیث نبی مکرم اسلام مبنی بر لزوم مکتوب کردن علم جهت حفظ و نگهداری از آن تصریح کرد: علم و دانش فرار است لذا تا ثابت نشود امکان از بین رفتن آن وجود دارد.

و بیان کرد: تا زمانی که علم ثبت، ضبط و کتابت نشود امکان فراموشی و از بین رفتن آن وجود دارد لذا کتابت و نوشتن بهترین راه برای ثبات علم است.

رئیس کل دادگستری استان یزد افزود: کارآموزان وکالت می توانند به جای مطالعه پرونده با هماهنگی اساتید خود از سلسله کتاب های چهل رای،چهل تجربه به عنوان منبع استفاده و با ارائه تحلیل ها و نظرات خود بر غنای این کتاب ها در چاپ ها بعدی اضافه کنند.

وی افزود: کتاب چهل رأی چهل تجربه، تجربه جدیدی را به جامعه علمی و به ویژه جوانان منتقل می کند که این اقدام یک اقدام مفید محسوب می گردد.

دهشیری با تقدیر از همراهی کانون وکلای دادگستری استان در انتشار سلسله کتاب های چهل رای، چهل تجربه افزود: همکاری کانون وکلا و دادگستری استان در سطح کشور به عنوان نمونه مطرح است و به معنای واقعی قضاوت و وکالت همانند دو بال  فرشته عدالت همسو در حال پرواز و تعالی هستند.

انتهای پیام/ب
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول