اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

لبخند بر لبان ۶۸۰۰ دانش‌آموز بی‌بضاعت خراسان‌جنوبی

دبیر اجرایی بیست و نهمین جشن مردمی گلریزان بیرجند از عواید جمع‌آوری ۶۶۰ میلیون تومان خبر داد و گفت : در آستانه سال نو فرآیند توزیع البسه‌های خریداری در بین ۹۴ مدرسه و مرکز خیریه پنج شهرستان استان آغاز شده است.

لبخند بر لبان ۶۸۰۰ دانش‌آموز بی‌بضاعت خراسان‌جنوبی

مهدی قمری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند اظهار داشت: به لطف خداوند و به واسطه محبت نیکوکاران خراسان‌جنوبی جشن گلریزان مردمی بیرجند امسال نیز در آستانه بهار، لبخند شادی را بر لبان ۶ هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز بی‌بضاعت خراسان‌جنوبی نشاند..

وی افزود: در بیست و نهمین جشن مردمی گلریزان بیرجند با احتساب کمک استانداری، کمیته‌امداد و آموزش و پرورش مبلغ ۶۶۰ میلیون تومان جمع‌آوری شده است.

دبیر اجرایی جشن مردمی گلریزان بیرجند تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته همچون سالیان گذشته بلافاصله نسبت به خرید البسه باکیفیت از تولیدی‌های معتبر تهران اقدام شد.

قمری یادآور شد: با توجه به آشنا بودن این تولیدی‌ها با جشن مردمی گلریزان بیرجند امسال نیز این عزیزان نیکوکار نسبت به تخفیف اجناس کمک بزرگی به جشن نمودند.

وی خاطرنشان کرد: تا جایی که ارزش البسه خریداری شده جشن گلریزان ۹۹ بر اساس نرخ فعلی بازار یک میلیارد و دویست میلیون تومان توسط کارشناسان محاسبه گشته است.

دبیر اجرایی جشن مردمی گلریزان بیرجند گفت: با عواید جمع‌آوری شده گلریزان تعداد شش هزار و هشتصد دست لباس دخترانه و پسرانه خریداری شده که در حال حاضر فرایند توزیع این البسه بین ۹۴ مدرسه و مرکز خیریه در سطح بیرجند و همچنین در پنج شهر بشرویه، سربیشه،نهبندان مود و خوسف آغاز گردیده است.

قمری با بیان اینکه مراسم جشن گلریزان (گلریزوgolrizo) از سنت‌های دیرینه زورخانه‌های خراسان‌جنوبی است، افزود: جشن گلریزان بیرجند با شماره ۲۰۵۷ در تاریخ بهمن‌ماه ۱۳۹۸ در میراث معنوی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای‌پیام/69014/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول