اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

کاهش 25 درصدی بارندگی در لرستان

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی لرستان گفت: از ابتدای سال زراعی جدید تا به امروز 327 میلی‌متر بارندگی در لرستان داشته‌ایم که این میزان نسبت به پارسال 25 درصد کاهش داشته است.

کاهش 25 درصدی بارندگی در لرستان

زینب اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، اظهار داشت: آسمان لرستان در روزهای آینده جوی آرام و پایدار را تجربه می‌کند، همچنین در روزهای پایانی هفته شاهد وقوع بارش‌هایی در سراسر استان هستیم.

وی با بیان اینکه متوسط میزان بارش طی روزهای گذشته در استان ۲۹ میلی‌متر بوده است، افزود: بیشترین میزان بارش مربوطبه ایستگاه شول‌آباد با ۵۶ میلی‌متر باران و کمترین میزان مربوط به شهرستان‌های الیگودرز و پلدختر با ۱۲ میلی‌متر بوده است.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی لرستان بیان کرد: میزان بارندگی طی روز گذشته در مرکز استان ۳۳ میلی‌متر بوده است.

اکبری با اشاره به اینکه از ابتدای سال  زراعی جدید تا به امروز ۳۲۷ میلی‌متر بوده است، تصریح کرد: این میزان بارش سال گذشته ۴۳۵ میلیمتر بوده است در نتیجه میزان بارندگی در لرستان نسیت به پارسال ۲۵ درصد کاهش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین نسبت به بلند مدت میزان بارش‌ها ۱۴ درصد کاهش داشته است بر اساس نقشه‌های هواشناسی که میزان دقت آنان ۷۰ درصد است در بهار پیش رو میزان بارش‌ها نرمال خواهد بود.

انتهای پیام/۸۵۰۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول