اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دو سناتور ارشد دموکرات آمریکا خواستار استعفای فرماندار نیویورک شدند

دو سناتور دموکرات آمریکایی با بیان اینکه فرماندار نیویورک به سبب اتهامات واضح اذیت و آزار جنسی اعتماد عمومی را از دست داده است از وی خواستند استعفا کند.

دو سناتور ارشد دموکرات آمریکا خواستار استعفای فرماندار نیویورک شدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «چاک شومر» رهبر اکثریت نمایندگان دموکرات در مجلس سنا و «کرستن گیلیبرند» دیگر سناتور دموکرات خواستار استعفای «اندرو کومو» فرماندار نیویورک به سبب اتهامات جنسی شدند، که اخیرا علیه وی مطرح شده است.

براساس گزارش پایگاه خبری هیل، به دنبال افزایش فشار دیگر مقامات و قانونگذاران آمریکایی برای کناره گیری کومو، این سناتورهای دموکرات در یک بیانیه مشترک تاکید کردند که با توجه به جنجال‌های اخیر به نظر می‌رسد ادامه کار برای اندرو کومو بسیار مشکل است. 

در این بیانیه همچنین تاکید شده است که مبارزه و غلبه بر بحران کرونا به یک رهبر مطمئن و با ثبات نیاز دارد.

این سناتورهای دموکرات با تمجید از زنانی که دست به افشای آزارهای جنسی زده‌اند تاکید کردند که اتهامات علیه کومو کاملا واضح و معتبر است و به همین دلیل فرماندار نیویورک اعتماد همکاران، شرکا و مردم ایالت خود را از دست داده است. 

درحالیکه تا کنون شش نفر اندرو کومو را به اذیت و آزار جنسی متهم کرده‌اند روز جمعه «جسیکا بیکمن» یک خبرنگار سابق مجله نیویورک نیز وی را به آزار جنسی علیه خود متهم کرد و هفتمین زنی شد که تا کنون این زمینه علیه فرماندار نیویورک افشاگری کرده است.

«لیندزی بویلان» از دستیاران سابق کومو اولین فردی بود که اتهامات جنسی را علیه وی مطرح کرده بود. 

اندرو کومو که از سال ۲۰۱۰ به عنوان فرماندار نیویورک مشغول به کار است، پیش از این، استعفا به خاطر اتهامات حنسی را رد کرده بود و گفته بود چنین اقدامی برخلاف روح دموکراسی است.

پایگاه خبری نیوزویک نیز روز جمعه گزارش داده بود که بیش از نیمی از اعضای مجلس ایالتی نیویورک از کومو خواسته‌اند از سمتش کنار برود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول