اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

گلستانی‌ها مراقب یخ‌زدگی کنتور و ترکیدگی انشعاب آب باشند

با توجه به افت ناگهانی دمای هوا و موج سرما در نقاط مختلف استان ضروری است مشترکان برای جلوگیری از یخ‌زدگی کنتور و ترکیدگی انشعاب آب، اقدامات پیشگیرانه زیر را انجام دهند.

گلستانی‌ها مراقب یخ‌زدگی کنتور و ترکیدگی انشعاب آب باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، روابط عمومی شرکت آب ‌و فاضلاب استان گلستان اعلام کرد با قرار دادن پشم‌شیشه، گونی کنفی و پوشال در محفظه کنتور و عایق‌کردن لوله‌های سطحی می‌توان از یخ‌زدگی انشعاب و کنتور تا حدود زیادی جلوگیری کرد. 

مشترکین عزیز در صورت مشاهده یخ‌زدگی از حرارت دادن مستقیم و یا ریختن آب جوش روی کنتور و یا شبکه آب داخل ساختمان و یا بر افروختن آتش در مجاورت تاسیسات آبی اکیداً خودداری کنند. 

در صورت بروز مشکل یخ‌زدگی با سامانه اطلاع‌رسانی ۱۲۲ شرکت آب و فاضلاب استان گلستان  تماس بگیرند تا گروه‌های عملیاتی در سریع‌ترین زمان ممکن در محل حاضر شوند. 

گفتنی است یخ‌زدگی کنتور آب به دلیل قرار گرفتن کنتور در عمق نامناسب، پوشش نامناسب حوضچه کنتور و انتقال یخ‌زدگی از تاسیسات به داخل کنتور اتفاق می‌افتد و مشترکان باید با اجرای تمهیداتی مانع از این اتفاق و وارد شدن خسارت به کنتور شوند.

قرار گرفتن کنتور در عمق غیرمتعارف و نامناسب  از جمله شایع‌ترین علل یخ زدگی کنتور آب است، این مشکل با کاهش دمای هوا و افزایش برودت اتفاق می‌افتد و منجربه بروز مشکلات جدی برای مشترک می‌شود.

با توجه به آیین‌نامه داخلی و اجرایی شرکت آب و فاضلاب، حفاظت از انشعاب برعهده مشترک است و فرد باید کنتور خود را در برابر خسارت‌های احتمالی محافظت کند. براساس قانون، کنتور متعلق به مشترک نیست و  استفده‌کننده در برابر وارد شدن هر خسارتی به کنتور مسوول است و باید خسارت‌هایی که به دلیل بی‌توجهی به حفظ انشعاب انجام داده است را بپردازد.

بازماندن درب حوضچه محل قرارگیری کنتور آب یکی دیگر از عوامل یخ‌زدگی کنتور آب است، اما بستن درب حوضچه نیز در برخی مواقع برای جلوگیری از یخ‌زدگی کنتور کافی نیست. مشترکان در زمان برودت هوا باید پوشش حرارتی مانند پارچه ضخیم، پشم شیشه، خاک اره و یا گونی درون حوضچه کنتور نیز قرار تا مانع یخ‌زدگی کنتور شوند.

عامل دیگر یخ زدگی کنتور انتقال یخ‌زدگی از شبکه آب به کنتور است، به عنوان نمونه شیر آبی که در فاصله نزدیک کنتور قرار گرفته، ممکن است دچار یخ‌زدگی شده و این یخ‌زدگی از طریق لوله، به کنتور منتقل شود، مشترکان با پوشاندن تجهیزات تاسیسات شبکه نزدیک به کنتور می‌توانند باعث جلوگیری از یخ‌زدگی کنتور شوند.

* اقداماتی که باید مشترک پس از یخ‌زدگی کنتور انجام دهند

زمانی که کنتور آب مشترک قطع می‌شود، مشترک باید مطمئن شود که قطعی کنتور او ناشی از یخ‌زدگی است یا خیر. برای اطمینان از این موضوع مشترک باید وضعیت جریان آب را با همسایه‌ها چک کند.

مشترکان در صورت قطعی آب نباید اقدام خاصی انجام دهند، متاسفانه مشاهده می‌شود برخی مشترکان بعد یخ‌زدگی کنتور با ریختن آب جوش بر روی کنتور و روشن کردن آتش در کنار کنتور، قصد دارند یخ‌زدگی را ا بین ببرند در حالی که این اقدامات به کنتور آسیب می‌زند.

در صورت یخ‌زدگی کنتور آب، مشترک باید بلافاصله با شماره 122 تماس بگیرد و یخ‌زدگی را گزارش کنند، با حضور ماموران آب و فاضلاب و انجام اقدامات فنی مشکل یخ‌زدگی کنتور برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/2307/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول