اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تأسیس شعبه آژانس ایمنی هسته‌ای در استان «سغد» تاجیکستان

در شهر «بوستان» استان سغد تاجیکستان شعبه آژانس ایمنی هسته‌ای و تشعشعی آکادمی ملی علوم این کشور احداث و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

تأسیس شعبه آژانس ایمنی هسته‌ای در استان «سغد» تاجیکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، در استان سغد تاجیکستان شعبه آژانس ایمنی هسته‌ای و تشعشعی آکادمی ملی علوم این کشور احداث می‌شود.

مراسم گذاشتن سنگ بنای این ساختمان با شرکت «رجب بای احمد زاده» استاندار منطقه سغد و «فرهاد رحیمی» رئیس آکادمی ملی علوم تاجیکستان برگزار شد.

شعبه آژانس ایمنی هسته‌ای و تشعشعی با تصمیم هیئت آکادمی علوم تاجیکستان از 15 سپتامبر سال 2004 تشکیل شد و به عنوان یک نهاد نظارتی دولتی در برابر اشعه در منطقه سغد فعالیت می‌کند.

در طول فعالیت خود این شعبه کار زیادی را در زمینه نظارت بر تشعشع انجام داده تا ایمنی در برابر اشعه تاسیسات ذخیره سازی در منطقه سغد را تضمین کند.

انتظار می‌رود که احداث ساختمان اداری امکان تبدیل آن به یک مرکز تحقیقاتی و نوآوری نه تنها در استان سغد بلکه در سراسر کشور را فراهم کند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول