اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

انجام سفرهای نوروزی به سیستان و بلوچستان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان گفت: سفرهای نوروزی با برنامه و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به این استان انجام می‌گیرد.

انجام سفرهای نوروزی به سیستان و بلوچستان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی

مجتبی میرحسینی  امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: سفر به سیستان و بلوچستان در نوروز سال ۱۴۰۰ دارای حساسیت‌های ویژه دوران کروناست که با توجه به شعار امسال سازمان جهانی جهانگردی که گردشگری توسعه روستایی و با وجود پراکندگی این نقاط در سطح استان، تمرکز بر معرفی روستاهای دارای ظرفیت و ناشناخته استان هست.

وی گفت: برنامه‌های نوروزی و رویدادهای گردشگری نیز بدون انجام تبلیغات انجام می‌شود و از طریق فضای مجازی برای مردم و گردشگران به نمایش گذاشته می‌شود.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افزود: با توجه به اعلام ستاد ملی کرونا مبنی بر انجام سفرها در شهرهایی که قرمز و نارنجی نیستند و مجازبودن سفر در سایر نقاط تصمیم گرفته شد تا برای حفظ سلامت مردمان استان تبلیغ سفر به استان صورت نگیرد اما سفرهای با برنامه و مشخص‌بودن اقامت را هدایت کرده و نظارت لازم را انجام دهیم.

وی گفت: افرادی که در واحدهای اقامتی، اقامت خواهند داشت و یا در قالب تورهای مسافرتی سفر می‌کنند، با تشدید نظارت‌ها و بازدیدهای تلفیقی و کنترل‌شده دغدغه کمتری برای شیوع بیماری وجود دارد.

میرحسینی بیان کرد: اقامت در چادرها ، کمپ‌ها و مدارس ممنوع است و افرادی که در خانه اقوام  و جاهایی غیر از تاسیسات گردشگری اقامت دارند از چرخه حمایتی سفرهای نوروز خارج هستند.
 
وی گفت: کتابچه و اقلام مربوط به معرفی استان صرفا در محل هتل‌ها و مراکز اقامتی و با همکاری دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری توزیع خواهد شد.

*گردشگران در سامانه جانا ثبت نام کنند

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افزود: شرایط رزرو اقامت در سامانه جانا که در آن تمام تأسیسات گردشگری دارای پروانه بهره‌برداری و نرخ‌نامه مصوب، ثبت شده‌اند، درج شده است.

وی گفت: گردشگران برای سفر به شهرهای مختلف باید وارد این سامانه شده، ثبت‌نام کنند و پس از رزرو واحد اقامتی مد نظر، سفر خود را آغاز کنند.

میرحسینی اذعان کرد: با توجه به ناپایداری روزانه شهرها، آخرین وضعیت سفرها تا تاریخ ۲۵ اسفند از نظر وضعیت قرمز، نارنجی، زرد و آبی برای تعیین شرایط سفر اعلام خواهد شد و در صورتی که بعد از این تاریخ نیز شهری از شهرهای استان مطابق اعلام ستاد مدیریت بیماری کرونای استان در وضعیت نارنجی و قرمز اعلام شود بلافاصله از چرخه سفر خارج و ممنوعیت سفر هموطنان نسبت به آن مقصد اعمال خواهد شد.

وی گفت: تأسیسات گردشگری استان با ارتقاء کیفیت خدمات و سرمایه‌گذاری مجدد اقدام به بازسازی مجموعه‌های تحت مدیریت خود کرده و تعدادی نیز به تازگی مجوز گرفته و به چرخه واحدهای دارای پروانه بهره‌برداری اضافه شده‌اند و با توجه به این که واحدهای اقامتی، واحدهای ایمنی هستند که مورد نظارت بهداشت، تعزیرات، صمت و گردشگری هستند، ‌می‌توان با شکل‌گیری زنجیره اطمینان از مبدا تا مقصد به اعتمادسازی مجدد مردم برای انجام سفرهای ایمن و مسئولانه کمک کرد و چنانچه سخت‌گیری بیشتری در این زمینه اعمال شود، مسلما واحدهای غیررسمی وارد چرخه خدمات‌دهی به مسافران شده  که فاقد نظارت بوده و پروتکل‌های بهداشتی نیز در این واحدها رعایت نمی‌شود.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افزود: در استان سیستان و بلوچستان علاوه بر مباحث ستاد کرونا با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و کانون هماهنگی تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری نظارت بر انجام سفرها با رعایت دستورالعمل‌ها صورت خواهد گرفت و همه موظف به رعایت آن خواهند بود.

وی گفت: هم‌چنین برنامه‌های مختلف آموزشی با همکاری دانشگاه آزاد و موسسات دارای مجوز از وزارت برای افزایش آگاهی مردمان در نظر گرفته شده است.

میرحسینی بیان کرد: با توجه به این که در حال حاضر استان سیستان و بلوچستان در وضعیت مناسبی قرار دارد، امیدواریم با همراهی مردم بتوانیم روندی را طی کنیم تا در ایام نوروز و بعد از آن، کمترین چالش و مشکل را در زمینه شیوع ویروس کرونا با حضور مسافران و گردشگران داشته باشیم.

وی گفت: نوروز امسال با اعمال نظارت‌های بیشتر سختگیری بیشتری در برخورد با واحدها و تورهای متخلف و غیرمجاز انجام  می‌شود و نظارت‌های تلفیقی با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی پیش‌بینی شده است.
 
معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: گردشگران حتما پروانه بهره‌برداری و نرخ‌نامه مصوب واحدهای اقامتی که انتخاب می‌کنند را بررسی کرده و از مراجعه به واحدهایی که بدون شناسنامه و هویت قانونی لازم مشغول فعالیت هستند جدا خودداری کرده تا تابستان ۱۴۰۰ بدون کم‌ترین دغدغه و با انجام فراگیر واکسیناسیون پایان کرونا و آغاز سفرهای بدون محدودیت را جشن بگیریم.

انتهای پیام/75005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول