اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

مسلمانان اخلاق نبوی را در زندگی خود جاری کنند

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: باید به عنوان پیروان امت رسول الله اخلاق نبوی را به درون زندگی فردی و اجتماعی ببریم.

مسلمانان  اخلاق نبوی را در زندگی خود جاری کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی عصر امروز در محفل انس با قرآن که به مناسبت مبعث پیامبر مکرم اسلام برگزار شد، اظهار کرد: اگر پیامبر نیامده بود ما یا در دین یهود و یا مسیحیت و ...بودیم.

وی اضافه کرد: سایر ادیان الهی بد نیست اما دین اسلام کامل است و این افتخار بزرگی برای ماست که پیرو چنین دینی و امت پیامبر خاتم هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گریزی به سلوک و منش پیامبر مکرم اسلام زد و خاطرنشان کرد: اینکه ما فقط پیامبر را دوست داریم خوب است، اما اگر در کنار این دوست داشتن روش و منش و سیره و سلوک پیامبر را داشته باشیم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

حجت‌الاسلام پورذهبی تصریح کرد: در این زمینه روایتی وجود دارد که با دقت در آن سطح خود را در رفتار به سیره و سلوک پیامبر مکرم اسلام ارزیابی کنیم.

وی با بیان اینکه ما باید با توجه به رفتار پیامبر مکرم اسلام رفتار خود را تنظیم کنیم، افزود: آنچه پیامبر انجام نمی‌دهد را نباید انجام دهیم و به آنچه انجام می‌دادند مبادرت ورزیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به سیره پیامبر از منظر امام حسین(ع) گفت: پیامبر اسلام همیشه لبخند به لب داشت و اخلاق بد و کج خلقی در وجودشان وجود نداشت.

حجت‌الاسلام پورذهبی اضافه کرد: براساس این روایت پیامبر خلق آسانی داشت و به راحتی با دیگران نشست و برخواست می‌کرد و انسان بسیار نرمی بودند.

وی افزود: وقتی کسی به پیامبر(ص) برخورد می‌کرد به واسطه مهربانی و خلق خوب پیامبر احساس آرامش می‌کرد و همین موضوع موجب جذب دیگران می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: خوش‌خلق بودن در محیط خانه و خانواده و اجتماع از ویژگی‌های پیامبر مهربانی است که ما باید این سیره و روش را الگوی خود قرار دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اضافه کرد: باید به عنوان پیروان امت رسول‌الله اخلاق نبوی را به درون زندگی فردی و اجتماعی ببریم.

حجت‌الاسلام پورذهبی گفت: اگر می‌خواهیم پیرو پیامبر باشیم باید سعی کنیم به اخلاق نبوی عامل باشیم.

وی افزود: پیامبر ما عیب‌جو و بداخلاق نبود همواره با مهربانی و باگذشت با دیگران رفتار می‌کرد این سیره پیامبر ماست اینکه تا چه میزان توانسته ایم از این منش الگوبرداری کنیم نشان از علاقه و ارادت ما به پیامبر است.

حجت‌الاسلام پورذهبی تصریح کرد: هیچ کس در محضر پیامبر مایوس و ناامید نمی‌شد و همین موجب شد دین اسلام را در اوج جاهلیت پایه‌گذاری و گسترش دهد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: مخاطب پیامبر مکرم اسلام مشرکین بودند و با خلق و رفتار حسنه آنها را به دین اسلام وارد کرد، اما الان برخی‌ها مسلمانان دیگر را تکفیر می‌کنند و اقدام به ریختن خون آنان می‌کنند.

وی اضافه کرد: باید سعی کنیم با الگوگیری از رفتار و منش پیامبر دیگران را جذب کنیم و اتحاد و انسجام را در جهان اسلام تحقق ببخشیم.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول