اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

تاکید بر انجام نظارت صحیح بر انتخابات/ حرمت افراد داوطلب حفظ شود

امام جمعه خرم‌آباد با تاکید بر اینکه حرمت افراد داوطلب باید رعایت و صیانت شود، گفت: اما طبق قانون عمل شود زیرا تایید افراد که صلاحیت ندارند یا رد کردن افرادی که از صلاحیت لازم برخوردار هستند در سرنوشت مردم شهر یا بخش تاثیر بسزایی دارد.

تاکید بر انجام نظارت صحیح بر انتخابات/ حرمت افراد داوطلب حفظ شود

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته با بیان اینکه اگر در حال حاضر شاهد کاهش آمار تلفات ویروس کرونا در لرستان هستیم، عنوان کرد: رعایت دستورالعمل‌های ستاد استانی و ملی مقابله با کرونا توسط مردم کاهش آمار تلفات در استان را به دنبال داشت، بنابراین لازم است همچنان به این مقررات پایبند باشیم تا شروع سال جدید برای همه ما همراه با سلامت و تندرستی خود، خانواده و جامعه باشد.

وی افزود: اینکه این روزها آمار مبتلایان به کرونا بالا برود یا درصد رعایت دستورالعمل‌ها پایین بیاید علامت  خوبی نیست، اگر دستورالعمل‌ها را رعایت نکنیم در آینده با مشکلاتی مواجه خواهیم شد، در پایان هفته پایانی سال به گونه‌ی عمل کنیم که آمارها کاهش پیدا کند.

خطیب جمعه خرم‌آباد تاکید کرد: مردم به تصمیمات ستاد استانی مقابله با کرونا در خصوص آرامستان‌ها عمل کنند، تجمعات در آرامستان‌ها تضعیف امت اسلامی است و مورد رضایت خداوند نیست زیرا هر موضوعی که  منجر به تضعیف امت اسلام شود رضایت خداوند، امام زمان و مقام معظم رهبری را به دنبال ندارد.

شاهرخی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به چهارشنبه سوری نیز اشاره کرد و گفت: گرامیداشت برخی از مراسمات که به تدریج از مفهوم خود خارج شده و عمل جوانان به آن آسیب به خود و دیگران را به دنبال دارد با شرع، عقل، منطق و استدلال سازگاری ندارد.

امام جمعه خرم‌آباد خاطرنشان کرد: بنابراین امت ما باید سطح افکارش و بینشش به جایی برسد که در این مقوله‌ها ورود نکند زیرا آسیب به دیگران را در پی دارد.

وی با اشاره به مبعث پیامبر و سخنان مقام معظم رهبری در این روز گفت: سخنان مقام معظم رهبری ژرف، عمیق و همراه با معرفت ‌افزایی، بصیرت‌افزایی و امید بخش بود، تربیت اخلاقی و دینی دو مفهومی هستند که ماموریت همه انبیا به ویژه پیامبر اسلامی بوده‌اند، جامعه ما و بشریت امروز نیازمند تربیت اخلاقی و دینی است 

خطیب  جمعه خرم‌آباد اما به روز گرامیداشت شهید و شهدا و سالروز تاسیس بنیاد شهید  در 22 اسفند 1358 توسط امام راحل اظهارکرد: شهادت از برترین و مقدس‌ترین واژه‌هایی است که در فرهنگ اسلامی وجود دارد، آیات متعدد قران و روایاتی از ائمه اطهار در مورد شهادت وجود دارد.

شاهرخی با بیان اینکه پیامبراکرم (ص) برای شهید هفت خصلت را عنوان می‌کند، افزود: به محض اینکه پاره‌تن شهید در راه خدا ریخت همه گناهانش بخشیده می‌شود، دوم اینکه حوری بهشتی غبار چهره شهید را پاک می‌کند، سوم از لباس‌های بهشتی بر اندامش می‌پوشند، چهارم پذیرایی کنندگان بهشتی از عطر بهشتی عطرآگین می‌شود.

وی ادامه داد: پنجم اینکه شهید جایگاه خود را در بهشت می‌بیند، ششم به روح شهید گفته می‌شود هر جا که می‌خواهی استراحت کن و هفتم اینکه شهید به وجه الله نظر می‌کند و رضایت و خوشنودی پیامبر و شهید حاصل می‌شود.

امام جمعه خرم‌آباد گفت: پس بازماندگان شهدا افتخار کنند و شکرگزار باشند که  شهیدشان از چنین مقام و منزلتی برخوردار است، و  پدران و مادران ، همسران و فرزندان به لحاظ صبر، استقامت و  قوت قلب بی نظیر بوده و هستند زیرا  در همان مسیری حرکت می‌کنند که زینب کبری  و امام سجاد (ع) حرکت کرده‌اند.

شاهرخی بیان کرد: خانواده شهدا در معرض امتحانی سخت و دشوار قرار گرفته‌اند، تحمل داغ فرزندان وهمسرن همگی نزد خداوند محفوظ است، زیرا اصل و روح فداکاری و مجاهدت در بازماندگان باقی‌است. 

وی تاکید کرد: ساکنان هر کوچه، محله، مسجد، روستا، بخش، شهر و شهرستان باید مقام شهدا و ایثارگران و خانواده آنها را مورد تکریم و احترام قراردهند، همچنین مسوولان از مقامات عالی گرفته که وظیفه سنگینی متوجه آنان است تا سلسله مراتب پایین وظیفه خطری بر عهده  دارند.

امام جمعه خرم‌آباد خاطرنشان کرد: قانون وظیفه خطیری معین کرده و مهمتر از قوانین حق حیات و زندگی‌ است که شهیدان بر گردن ما دارند، همه ما مدیون شهدا هستیم.

شاهرخی تاکید کرد:احیا، حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همچنین زنده نگه داشتن یاد شهدا ، حفظ آثار و تجلیل و تکریم از خانواده شهدا و جدیت در امور فرهنگی خانواده شهدا از وظایف بنیاد شهید است.

وی با بیان اینکه بسیج امکانات به منظور پراکنده کردن عطر شهدا در جامعه از محورهای بنیاد شهید است، خاطرنشان کرد: البته همه دستگاه‌ها موظف هستند با بنیاد شهید همراهی کنند، بنیاد شهید نیز باید در امور فرهنگی ، اقتصادی، اشتغال و مسکن با جدیت و بدون ملاحظه شبانه روزپیگیر حل مشکلات فرزندان شهدا و ایثارگران باشند.

امام جمعه خرم‌آباد در بخش دیگری از صحبت‌های خود به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در 1400 اشاره کرد و گفت: البته اکنون شاهد ثبت نام داوطلبین شوراها هستیم، بر اساس قانون اساسی شوراها از ارکان تصمیم گیری  و اداره امور کشور به منظور تسریع در برنامه‌ریزی اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، عمرانی و آموزشی هستند.

خطیب جمعه خرم‌آباد عنوان کرد:  از اصل 100 تا 106 قانون اساسی چهار اصل در مورد شوراهای اسلامی است، شوراها از آنچنان اهمیتی برخوردار هستند که استانداران، بخشداران و سایر مسوولان ملزم به رعایت تصمیمات شوراها هستند.

وی با بیان اینکه سه تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مسوول نظارت بر انتخابات شوراها هستند، اظهارکرد: انتظار می‌رود هیات عالی نظارت در همه مراحل روحیه انقلابی، مدیریت  و نظارت درست و صحیح بر انتخابات را انجام دهند همچنین در انتخاب اعضا اصلی و فرعی نظارت از همه نیروهای کارآمد ، و کاردان و متعهد استفاده کنند.

شاهرخی تاکید کرد: مردم انتظاردارند آسیب‌ها و کاستی‌هایی که در دوره‌های قبلی وجود داشته باشد رفع شود، نکته دیگر اینکه در تایید صلاحیت افراد دقت به عمل بیاید.

امام جمعه خرم‌آباد در پایان صحبت‌های خود گفت: حرمت افراد داوطلب باید رعایت و صیانت شود، اما طبق قانون عمل شود زیرا تایید افراد که صلاحیت ندارند یا رد کردن افرادی که از صلاحیت لازم  برخوردار هستند در سرنوشت مردم شهر یا بخش تاثیر بسزایی دارد، بنابراین نظارت متقن و مطابق با قانون زمینه خوبی برای برگزاری انتخاباتی پرشور است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول