اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

ضرورت ارج نهادن به جایگاه شهدا توسط نهادهای فرهنگی

امام جمعه خاوران گفت: ارزش شهدا بر کسی پوشیده نیست و باید مقام شهدا توسط نهادهای فرهنگی در خاوران ارج نهاده شود.

ضرورت ارج نهادن به جایگاه شهدا توسط نهادهای فرهنگی

به گزارش خبرگزاری فارس از خفر، حجت‌الاسلام سیدعلی صحرائیان در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه شهر خاوران ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: پیامبر اسلام(ص) ضد ارزش‌هایی که در طول اسلام بود را به ارزش تبدیل کرد و این یک الگوی فرهنگی ناب است.

وی با بیان اینکه حضرت رسول ارزش‌های زمان خود را توانست مطابق با قرآن و سنت شکل دهد ادامه داد: هدف بعثت، تزکیه نفس و پرورش روح بود که پیامبر اکرم این را به‌ خوبی در میان مردم زمان خود انجام داد.

امام‌ جمعه خاوران ادامه داد: ارزش عبادت بالاتر از رسالت است که پیامبر توانست با عبادتش، رسالت را کامل به‌جا آورد و وجهی که از عبادت او برای خدا ثابت‌ شده بود باعث شد تا ذکر همه شهادت‌ها بشود اشهد ان محمداً عبده و رسوله.

حجت‌الاسلام صحرائیان به اخلاق حضرت رسول اشاره کرد و گفت: بعثت پیامبر برای مکارم اخلاق بود و برای نهادینه کردن خلق محمدی در جامعه باید تلاش کرد بنابراین بداخلاقی را هیچ‌کس دوست ندارد و الگوی همگان برای حسن خلق، باید حضرت ختمی مرتبه باشد.

وی پیامبر اکرم (ص) را وسیله ارتباط با خداوند دانست و افزود: پیامبر نزد خدا آبرومند است و ما متقاضیان درگاه الهی همیشه از نبی خدا باید فضیلت‌ها را بخواهیم.

امام‌جمعه شهر خاوران در ادامه صحبت‌های خود به روز بزرگداشت شهدا اشاره کرد و گفت: ارزش شهدا بر کسی پوشیده نیست ، باید احساس کنیم که به شهدا نیازمندیم. شهدا کمک می‌کنند! باید مقام شهدا توسط نهادهای فرهنگی در خاوران ارج نهاده شود.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول