اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

فقرمدیریتی مشکل جدی کشور است

امام‌جمعه رشت با انتقاد از اینکه مسؤولان نظارتی خواب هستند و فقر مدیریتی در کشور وجود دارد گفت: برخی مسؤولان به‌جای انجام کارهای خود، در کارهای هم چون تغییر فلان مدیر مدرسه دخالت می‌کنند چراکه در انتخابات علیه جناح سیاسی آن‌ها بوده است.

فقرمدیریتی مشکل جدی کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان رشت در مصلی این بزرگ امام خمینی(ره) با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در روز درختکاری در خصوص مسئله کرونا و وضعیت معیشت مردم اظهار کرد:  متأسفانه امروز وضع معیشت مردم خوب نیست و این غصه بزرگی برای ما است، مسؤولان باید گرانی را حل کنند چراکه این مشکلات راه‌حل دارد و باید به‌زودی برطرف شود.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب از احوال مردم، کوچه‌بازار و وضعیت دست‌فروشان نیز آگاه است، گفت: رهبر انقلاب بارها اشاره کردند که تنها راه مشکلات، نگاه به داخل است و مسؤولان باید گوش‌به‌فرمان رهبری باشند، اما متأسفانه به‌جای اینکه وضعیت را ساماندهی کنند ویرانه ایجاد می‌کنند و بعد می‌روند.

امام جمعه رشت با اشاره به مشکلات استان گیلان تصریح کرد: باوجود تلاش‌های صورت گرفته باید به زیربناهای استان بیشتر توجه شود ازجمله وضعیت شرکت‌ها و کارخانه‌هایی که ویران شد، دو رودخانه‌های زرجوب و گوهررود که وضعیت نامطلوبی دارند باید مشکلاتشان برطرف شود متأسفانه هر چه ما فریاد می‌زنیم کسی نمی‌شنود.

فلاحتی با اشاره به وضعیت نامطلوب تیر برق‌هایی که ۳۰ تا ۴۰ سال از عمر آن‌ها می‌گذرد و دست‌نخورده ماندند، افزود: وضعیت گرانی و عدم نظارت دقیق از دیگر مشکلاتی است که مسؤولان باید به آن توجه کنند.

وی با اشاره به  وجود فقر مدیریتی در کشور بیان کرد: برخی مسؤولان به‌جای  انجام کارهای خود، در کارهایی هم چون تغییر فلان مدیر مدرسه دخالت می‌کنند چراکه در انتخابات علیه جناح سیاسی آن‌ها بوده است.

امام جمعه رشت با اشاره به سفر پاپ به عراق و دیدار با آیت‌الله سیستانی افزود: بعد از سفر پاپ به عراق و دیدار با آیت‌الله سیستانی  بسیاری از شبکه‌های معاند و نیز برخی از شبکه‌های داخلی، مطالبی را مطرح کردند که هیچ‌کدام آن‌ها درست نبود.

فلاحتی با تأکید بر تقدیر از فعالیت‌های آیت‌الله سیستانی و جلوگیری از تنش‌های سیاسی در عراق تصریح کرد: باید از آقای سیستانی تشکر کرد چراکه از تنش‌های سیاسی در عراق جلوگیری کرده و از مسیحیان نیز حمایت کرده، پاپ فرانسیس آمد تا از آقای سیستانی تشکر کند که به‌جای او از مسیحیان حمایت کرده است.

وی خطاب به پاپ فرانسیس گفت: تا کنون کجا بودید؟ هیچ حمایتی از شما صورت نگرفت، حاج قاسم عزیز را شهید کردند اعتراض نکردید و  در آن‌سوی دنیا نظاره‌گر بودید.

امام جمعه رشت با اشاره به نقش حشدالشعبی در ایجاد آرامش و حضور پاپ در دیدار با آیت‌الله سیستانی بیان کرد: پاپ هم  متوجه زیست ساده آیت‌الله‌سیستانی شده و وقتی به کاخ خود در واتیکان برود متوجه تفاوت‌ها خواهد شد.

فلاحتی با اشاره به  آفرینش انسان از نگاه اسلام اظهار کرد: پیامبران الهی، اولیاء و ائمه اطهار (ع) آمدند تا بشریت را راهنمایی کرده و با ارائه راه درست انسان را از گام گذاشتن در مسیر گمراهی نهی کنند.

وی با اشاره به‌روز بزرگداشت مقام شهیدان گفت: انقلاب اسلامی خود را مدیون مجاهدت مجاهدان این سرزمین و خانواده‌های عزیز آن‌ها می‌داند و هیچ‌گاه مردم قدرشناس ایران اسلامی راه شهدا را فراموش نکرده و همواره در مسیر شهدا گام برمی‌دارند.

امام جمعه رشت با اشاره به ایثارگری شهدای مدافع حرم که جوانانی بودند که امام و جنگ را نیز ندیده اما در مسیر شهدا گام برداشتند، افزود: ایران اسلامی امنیت و اقتدار خود را مدیون خون‌های به‌ناحق ریخته جوانان می‌دانند که در جبهه حق علیه باطل  با شجاعت و بی‌باکی در برابر دشمن تا بن دندان مسلح ایستادگی کرده و اجازه نداده تا امنیت ایران اسلامی دچار آسیب شود.

فلاحتی با اشاره به نزدیک بودن سالروز ولادت امام حسین (ع) و نام‌گذاری روز پاسدار تصریح کرد: نام امام حسین (ع) و کربلای معلی بر جان‌ودل ملت ایران نقش بسته است گفتنی است، نمود ارتباط خوب ملت عراق و ایران در جمعیت میلیونی عاشقان اباعبدالله بوده و حماسه شیعیان جهان در برابر چشمان دنیا چشم‌نوازی کرده است.

وی با گرامیداشت سالروز ولادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) همواره خود را وفادار به برادر دانسته و تسلیم در برابر خدا بوده است، افزود: حضرت عباس (ع) الگویی بود برای جوانان غیرتمند ایران اسلامی که در هشت سال دفاع مقدس و جبهه‌های حق علیه باطل در برابر دشمنان سینه سپر کرده و با عهد بستن با امام به مقام بلند جانبازی نائل شدند امروز جانبازان عزیز ذخایر انقلاب اسلامی هستند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول