اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

افتتاح فاز نخست مترو قم در بهار 1400/ مشارکت ویژه بخش خصوصی برای آبادی قم

شهردار قم با ابراز امیدواری نسبت به افتتاح فاز نخست مترو در اردیبهشت ماه سال آینده، از مشارکت ویژه بخش خصوصی برای توسعه و عمران قم خبر داد.

افتتاح فاز نخست مترو قم در بهار 1400/ مشارکت ویژه بخش خصوصی برای آبادی قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سید مرتضی سقائیان نژاد عصر امروز و در آیین افتتاح، بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی 99 پروژه شهری که در مرکز همایش‌ های شهرداری قم و با حضور وزیر کشور و برخی دیگر از مسؤولان شهری و استانی برگزار شد خاطر نشان کرد: برخی از پروژه هایی که امروز به بهره برداری می رسد، پروژه های شاخص تری هستند که از آن جمله می توان به تقاطع غیرهمسطح ولی عصر (عج)، بوستان حنانه، بلوار حضرت خدیجه (س) و پیاده راه انقلاب اسلامی اشاره کرد.

وی درباره تقاطع غیر همسطح ولی ‌عصر(عج) بیان داشت: این پُل و رمپ با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد تومان به سرانجام رسید.

شهردار قم همچنین به بوستان های قم اشاره کرد و گفت: از سال 1394، 108 بوستان به قم اضافه شده و اکنون این کلانشهر دارای 372 بوستان است، ضمن آن که سرانه فضای سبز نیز از 13.8 متر مربع به 20.3 متر مربع رسیده  و بعد از اصفهان و شیراز در رتبه سوم فضای سبز در بین کلانشهرها واقع شده است.

سقائیان نژاد درباره پیاده راه خیابان انقلاب اسلامی و خیابان ارم نیز بیان داشت: این دو پیاده راه به طول 600 و 400 متر می تواند ساحت قدسی اطراف حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) را حفظ کند.

وی درباره پروژه بلوار حضرت خدیجه (س) نیز اذعان کرد: قم هر سال و در ایام نیمه شعبان با حضور سه میلیون زائر رو به رو می شد که مشکلات ترافیکی را بویژه در اطراف مسجد مقدس جمکران به دنبال داشت، اما بلوار حضرت خدیجه (س) با اعتباری بالغ بر 19 میلیارد تومان می تواند این مشکلات را به حداقل برساند.  

شهردار قم سپس به سرمایه گذاری های بخش خصوصی در قم توجه داد و گفت: این سرمایه گذاری ها در سال جاری به بیش از 1100 میلیارد تومان یعنی بیش از یک سوم بودجه شهرداری رسید و ان شاء الله این حجم از سرمایه گذاری افزایش می یابد.

وی در ادامه دو درخواست را از وزیر کشور مطرح کرد که درخواست نخست درباره تأمین واگن های قطار شهری بود.

وی ابراز امیدواری کرد که با کمک دولت و وزارت کشور، فاز نخست قطار شهری قم در اردیبهشت ماه سال آینده و به طول 5.2 کیلومتر به بهره برداری برسد.

سقائیان نژاد در عین حال اظهار کرد: درخواست دیگر درباره ضرورت ساماندهی برخی مستخدمین شهرداری است که بیش از 18 سال است که بلاتکلیفند و حتی برخی از آن ها نیز بازنشسته شده اند و از این رو باید توجه خاصی نسبت به آن ها صورت گیرد.

انتهای پیام/۷۸۰۲۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول