اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

اولین جشنواره «برایم بگو» کلید خورد/ خاطرات روزگاران دفاع مقدس از زبان بزرگترها

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش گفت: اولین جشنواره سراسری «برایم بگو» به خاطرات روزگاران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از زبان بزرگترها یرای دانش‌آموزان می‌پردازد.

اولین جشنواره «برایم بگو» کلید خورد/ خاطرات روزگاران دفاع مقدس از زبان بزرگترها

خبرگزاری فارس ـ گروه تعلیم و تربیت: شیوه‌نامه اولین جشنواره سراسری «برایم بگو» که خاطرات روزگاران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از زبان بزرگترها برای دانش‌آموزان است، ابلاغ شد و این جشنواره کلید خورد.

این جشنواره به همت اداره کل فرهنگی و هنری معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و حوزه هنری انقلاب اسلامی و با مشارکت دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری، اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، سازمان بسیج دانش‌آموزی، سازمان دانش‌آموزی، شبکه امید و شبکه پویا برگزار می‌شود.

علی رمضانی مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار تعلیم وتربیت خبرگزاری فارس درباره جشنواره «برایم بگو»، اظهار کرد: اولین جشنواره سراسری «برایم بگو» به خاطرات روزگاران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از زبان بزرگترها یرای دانش‌آموزان می‌پردازد.

وی به اهداف این جشنواره اشاره کرد و ادامه داد: این جشنواره با هدف تقویت ارتباطات بین نسلی میان دانش‌آموزان و نقش‌آفرینان حوادث انقلاب اسلامی و دفاع مقدس وحسب تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی بر ضرورت افزایش صد برابری آثار ادبی و هنری مربوط به دفاع مقدس برگزار می‌شود.

رمضانی با بیان اینکه از جمله اهداف تربیتی و آموزشی این جشنواره، شناسایی نوقلمان و دانش‌آموزان دارای استعداد پژوهش و نگارش در حوزە علوم انسانی، علوم اجتماعی و تاریخ معاصر است، اضافه کرد: این جشنواره در راستای تقویت مهارت‌های نوشتاری دانش‌آموزان در حوزه ادبیات و آیین نگارش و همینطور تقویت مهارت‌های دیدن، گفت‌وگو، تفکر واندیشه، همدلی است که جملگی از مهارت‌های اساسی و لازم در دوران تحصیل یک دانش‌آموز به حساب می‌آیند و با محوریت زمینه‌سازی برای «تقویت توانایی اندیشیدن»، «تقویت و تربیت سواد دیداری، شنیداری و ادراکی»، «تقویت و پرورش خالقیت و ذوق هنری و ادبی» و توجه به موضوعات و مسائل فرهنگی، اجتماعی معاصر توسط دانش‌آموزان برگزار می‌شود .

وی ادامه داد: این مسابقه ویژۀ دانش‌آموزان سراسر کشور است و آنها می‌توانند به صورت انفرادی یا گروهی برای شرکت در مسابقه ثبت نام کنند.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: یکی از مزیت‌های این طرح این است که برگزیدگان استانی به عضویت «باشگاه نویسندگان دانشآموزی» در خواهند آمد و از مزایای این باشگاه، دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشیِ پیش‌بینی شده برخوردار خواهند شد. البته این باشگاه وظیفه شناسایی، کشف و پرورش و حمایت از استعدادهای دانش‌آموزی در عرصه نویسندگی تاریخ شفاهی دفاع مقدس و انقلاب اسلامی را عهده‌دار خواهد بود .

وی با بیان اینکه قالب‌های آثار ارسال شامل کتاب، ویدئوکست و پادکست، است، اضافه کرد: موضوعات جشنواره شامل  افتخارات ما، قهرمانان ما، شهیدان ما، رزمنده‌های ما، مساجد ما، شهرهای ما، روستاهای ما، محله ما،  خانواده‌های ما و  مدرسه‌های ما است.

رمضانی با اشاره به اینکه نحوه ارسال از طریق سامانه شاد و کانال اختصاصی برایم بگو از طریق آدرس‌های @baraymbego_ketab، @barayambego_podcast و @barayambego_videocast است، اظهار کرد: موضوع آثار ترجیحاً باید با محوریت خانواده، والدین و خاطرات و تجربیّات اجداد انتخاب شود؛ موضوعاتی از قبیل اتفاقات مهّم زندگی پدربزرگ یا مادربزرگ، پدر، مادر، اعضای خانواده، بستگان و همسایگان مرتبط با خاطرات دفاع مقدّس و خاطرات مقاطع مختلف انقلاب اسلامی طی چهل و دو سال گذشته که از طریق گفت‌وگو و مصاحبه بتوان از زبان آنها شنید و نگارش و تنظیم آنها در قالب کتاب، ویدیوکست و یا پادکست برای دیگران ارزشمند و خواندنی باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول