اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

حسن خلق برای همه لازم و برای مسؤولان لازم‌تر است

امام جمعه سلطانیه بر اهمیت اخلاق خوب بر اساس آیات و روایات اشاره کرد و با بیان اینکه حسن خلق در خانه، با همکار و مردم یک امر ضروری است، گفت: حسن خلق برای همه لازم و برای مسئولان لازم‌تر است.

حسن خلق برای همه لازم و برای مسؤولان لازم‌تر است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام سید عمران حسینی نسب امروز در نشست بصیرتی و سیاسی به مناسبت سالروز مبعث نبی مکرم اسلام با تبریک مبعث حضرت رسول اکرم(ص) به ویژگی‌های پیامبر اکرم (ص) بر اساس آیات قرآن پرداخت و اظهار داشت: اسوه حسنه یکی از ویژگی‌های پیامبر اسلام بر اساس آیات قرآن است.

وی با اشاره به روحیه عالی پیامبر، تواضع و فروتنی، صبر و شکیبایی ایشان در برابر مشکلات و مقاومت و ایستادگی پیامبر در برابر مشکلات افزود: پیامبر اکرم (ص) برای همه انسان‌ها، در همه زمان‌ها و در همه زمینه‌ها الگو و سرمشق است.

حسینی نسب اخلاق عظیم و ویژه پیامبر را دومین ویژگی پیامبر اسلام عنوان کرد و با تصریح به اینکه پیامبر مُکَرّم اسلام با همین اخلاق عظیم توانست افراد سخت دل و خشن را به سوی خود جذب کند و همه را مطیع خدا کند، خاطر نشان کرد: اخلاق مهمترین عامل جذب افراد و تقویت پیوند اجتماعی و نفوذ در قلبها و حکومت بر دلهاست.

وی بر اهمیت اخلاق خوب بر اساس آیات و روایات اشاره کرد و با بیان اینکه حسن خلق در خانه، با همکار و مردم یک امر ضروری است، تصریح کرد: حسن خلق برای همه لازم و برای مسئولان لازم‌تر است.

امام جمعه سلطانیه رحمت برای عالمین را از دیگر ویژگی پیامبر اعظم (ص) دانست و ادامه داد: همه مردم دنیا، چه مومن و چه کافر مرهون رحمت پیامبر هستند هر چند عده‌ای از این رحمت الهی استفاده نمی‌کنند.

حسینی نسب عطوفت و قاطعیت را از دیگر ویژگی پیامبر اسلام عنوان کرد و با بیان اینکه در سیاست و مدیریت باید قاطعیت و عطوفت و مهربانی جمع باشد، افزود: پیامبر اکرم (ص) کانون عطوفت و مهربانی برای مؤمنان و مظهر صلابت و قاطعیت در برابر دشمنان بود.

وی با بیان اینکه پیامبر برای هدایت بشر در همه ابعاد زندگی آمده است با انتقاد از استفاده ابزاری و تک بُعدی از ویژگی‌های شخصیتی پیامبر، تصریح کرد:  نگاه تک بُعدی به شخصیت پیامبر آفت دینداری و نماد نومن بعض و نکفر ببعض است.

حسینی نسب با بیان اینکه پیامبر اسلام و ایمان آورندگان به پیامبر بر اساس آیه قرآن اَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ هستند، گفت: اینکه صلح را ارث پیامبر بدانیم آن هم ناقص اما جنگ پیامبر با مشرکان و کفار بیان نشود و غزوات آن حضرت نادیده گرفته شود، این جفا به شخصیت پیامبر است.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه رهبران الهی همواره در جمع مردم بوده و در شادی و غم آنها شریک بودند و پیامبر درد مردم را درد و رنج خود می‌دانست، بر ارتباط با مردم و حضور در جمع آنان تاکید کرد و اذعان داشت: مردمی بودن و مردم داری از ویژگی دیگر پیامبر اسلام بود.

حسینی نسب مدارا با مردم را نیمی از زندگی و نماد مردمداری دانست و با تاکید بر حفظ احترام ارباب رجوع در ادارات، تاکید کرد: مردمداری و مردمی بودن از حقوق مردم و از وظایف مسؤولان است.

 انتهای پیام/73002/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول