اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

گرم شدن تنور انتخابات ۱۴۰۰ با حضور فعال احزاب

فرماندار شهرضا گفت: احزاب سیاسی شکل گرفتند تا در انتخابات مشارکت کنند، باید شرایط را به شکلی فراهم کنیم تا احزاب در انتخابات نماینده داشته باشند و به واسطه‌ نماینده‌شان مشارکت کنند.

گرم شدن تنور انتخابات ۱۴۰۰ با حضور فعال احزاب

ناصر اسدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرضا با اشاره به سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا و تیره‌های عشایری اظهار داشت: در شهرستان شهرضا و منظریه ۱۰۶ شعبه اخذ رأی ریاست جمهوری و ۱۱۶ شعبه اخذ رأی شوراهای اسلامی شهر و روستا و تیره‌های عشایری پیش‌بینی شده است.

فرماندار شهرضا با اشاره به آغاز ثبت‌نام داوطلبان عضویت در شورای اسلامی شهر شهرضا و منظریه از روز چهارشنبه ۲۰ اسفندماه افزود: ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا در ۲ مقطع از روز چهارشنبه آغاز و به مدت یک هفته ادامه دارد.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام داوطلبان عضویت در شورای اسلامی روستا‌ها و حوزه‌های عشایری از ۱۶ فروردین تا ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ انجام می‌شود، گفت: بر اساس ماده ۳۶ قانون و ماده ۲۱ و ۲۵ آیین‌نامه اجرایی، بخشداری‌ها به مدت پنج روز از ۱۹ تا ۲۳ اسفندماه باید برای تشکیل هیأت اجرایی انتخابات اقدام کنند.

اسدی با اشاره به نحوه ثبت‌نام داوطلبان شورای اسلامی شهر بیان کرد: ثبت‌نام از طریق اپلیکیشن موبایلی بارگذاری شده در پورتال وزارت کشور و دریافت کد رهگیری، ثبت‌نام از طریق نسخه دسکتاپ کامپیوتر و دریافت کد رهگیری و ثبت‌نام از طریق دفاتر پیشخوان دولت و دریافت کد رهگیری و در همه این روش‌ها باید داوطلبان برای نهایی کردن ثبت‌نام به فرمانداری مراجعه کنند.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه در شهرهای دارای۲۰ هزار نفر جمعیت مدرک تحصیلی برای عضویت در شورای اسلامی شهر فوق دیپلم و یا معادل آن و در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر لیسانس و یا معادل آن است، عنوان کرد: نامزدها باید حداقل ۲۵ سال تمام داشته باشند.

 وی با بیان اینکه شرایط لازم برای ثبت‌نام اعضای شورای شهر را پیش‌بینی کرده‌ایم، افزود: شورا در واقع واگذاری امور مردم به خود مردم است.

اسدی بیان کرد: شورای اسلامی شهر به منظور پیشبرد برنامه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و هنری تشکیل شده است و افرادی که دارای توانمندی در حوزه شهری، شهرسازی و عمران شهری هستند به خاطر آبادانی و عمران شهر در انتخابات شورای شهر ثبت‌نام کنند تا برای شهری آباد یک شورای خوب و توانمند داشته باشیم.

فرماندار شهرضا با اشاره به نقش احزاب سیاسی در گرم کردن تنور انتخابات گفت: انتخابات فصل برداشت احزاب سیاسی است، احزاب سیاسی شکل گرفتند تا در انتخابات مشارکت کنند، باید شرایط را به شکلی فراهم کنیم تا احزاب در انتخابات نماینده داشته باشند و به واسطه‌ نماینده‌شان مشارکت کنند.

وی با اشاره به اینکه امسال به خاطر شرایط کرونایی معتمدان هیأت‌های اجرایی شورای اسلامی شهر و ریاست جمهوری مشترک است، گفت: احزاب نقش اصلی در انتخابات دارند، ۱۰ حزب سیاسی در شهرستان شهرضا داریم و در راستای مشارکت در انتخابات با این احزاب نشست برگزار کرده‌ایم.

 اسدی با بیان اینکه ملاحظات کرونایی برای انتخابات دیده شده است، بیان کرد: در مراکز استان‌ها انتخابات الکترونیکی برگزار می‌شود، قانون انتخابات تغییر نکرده است و در انتخابات آن چیزی که برای ما فصل‌الخطاب است، قانون است.

فرماندار شهرضا با تأکید بر اینکه مردم در انتخابات مشارکت گسترده داشته باشند، خاطرنشان کرد: مردم اگر رویه‌ای را قبول ندارند با حضور در پای صندوق‌های رأی رویه و برنامه جدید را انتخاب کنند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ح۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول