اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

زندان محل تربیت و پرورش اخلاق است

امام جمعه سنندج گفت:زندان در نظام جمهوری اسلامی دانشگاه انسان‌سازی و محل تعلیم، تربیت و پرورش اخلاق است.

زندان محل تربیت و پرورش اخلاق است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا فایق رستمی صبح امروز در دیدار رئیس سازمان زندان‌ها در سنندج با تبریک عید مبعث اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) دینی را آورد که سرشار از محبت، رحمت، برادری، اخوت و انسجام است.

وی با اشاره به اینکه امام راحل نیز انقلابی را صادر کرد که دلهای خفته را بیدار و محرومین جهان را حُریت بخشید، افزود: تا روز قیامت مدیون خون شهدا هستیم و ارث به جا مانده شهدای گرانقدر ما به‌ویژه شهدای کردستان که در برابر توطئه‌ها ایستادند، برای ما ارزشمند است.

وی خاطر نشان کرد: امروز در نظام جمهوری اسلامی زندان‌های ما به یک دانشگاه تبدیل شده‌اند که به تعلیم و تربیت و اخلاق می‌پردازد و زندانیان تربیت شده را به آغوش خانواده‌ها باز می‌گرداند.

امام جمعه سنندج اضافه کرد: باید ببینیم و بنگریم چرا قرآن کریم بعد از همه کتب آسمانی آمد و چرا پیامبر ما با وجود اینکه در خلقت اول است اما در بعثت آخر است ‌ باید به فلسفه این مهم بپردازیم.

ماموستا رستمی عنوان کرد: قرآن کریم تا روز قیامت چراغی است که خداوند بر بشربت روشن کرده است و همیشه آیات این کتاب الهی برای ما تازگی دارد.

وی با بیان اینکه امروز زندان‌ها افراد خطاکار را تربیت کرده و به انسان‌سازی پرداخته است، اضافه کرد: زندان از سایه لطف مسئولان نظام اسلامی نه به محل شکنجه بلکه به مکان انسان‌سازی تبدیل شده است.

وی عنوان کرد: اگر بخواهیم در روز قیامت از قله‌های سخت عبور کنیم باید دست یتیمان و گرفتاران را بگیریم.

امام جمعه سنندج گفت: در کردستان سه هزار روحانی تشیع و تسنن داریم که علیرغم سختی معیشت به خاطر عهدی که با خداوند بسته‌اند، سنگر طاعت، عبودبت، برادری، ارشاد و راهنمایی را ترک نکرده و نخواهند کرد.

ماموستا رستمی همچنین به وظایف قضات پرداخت و یادآور شد: از وظایف قضات عدل است و باید با توجه به این مولفه مهم به قضاوت پرداخت.

خانواده زندانیان نیازمند حمایت و مراقبت هستند

رئیس سازمان زندان‌ها نیز در این دیدار با تبریک عید مبعث اظهار کرد: همه ما به نوعی یک دغدغه داریم و در تلاشیم که به طریقی از منش پیامبر تاسی بگیریم.

محمدمهدی حاج محمدی با بیان اینکه در نظام اسلامی ماموریت ما اصلاح مجرمین است، افزود: شهید همت در وصیتنامه خود گفته‌اند ما در قبال کسی که راه کج می‌روند مسئولیم و با این نگاه در مواجهه با زندانیان همه ما باید احساس مسئولیت کنیم.

وی اعلام کرد: کردستان همیشه مورد توجه نگاه مسموم دشمنان بوده و ضد انقلاب برای به دام انداختن جوانان این خطه همواره تلاش کرده است اما قطعا خون شهدای ریخته شده در این منطقه و مجاهدت مجاهدان راه خدا ضایع نمی‌شود.

وی با بیان اینکه شهید لاجوردی برای ما در مدیریت زندان‌ها نماد و الگو بوده است، افزود: مجرم تا قبل از ورود به زندان مجرم است اما بعد از ورود به زندان انسانی محتاج، مستحق کمک و قابل تغییر می‌بینیم.

رئیس سازمان زندان‌ها با بیان اینکه اگر زندان تربیت‌گاه نشود بی‌فایده خواهد بود، اعلام کرد، دشمن می‌خواهد از جمعیت خطاکار برای خود یارگیری کند و نیاز است علما ورود یابند و اجازه ندهند دشمن از بین زندانیان و افراد خطاکار یارگیری کنند.

حاج محمدی با اشاره به اینکه خانواده زندانیان نیز نیازمند حمایت و مراقبت هستند، اضافه کرد: زندان برای نجات زندانی یک دارو است و باید به دید درمان و اصلاح به زندان نگاه کنند.

وی تلاش مسئولان زندان را عدم بازگشت مجدد زندانی به زندان‌ها دانست و گفت: در این راستا حرفه‌آموزی در زندان‌ها مورد توجه قرار گرفته و زمینه اشتغال برای زندانیان در زندان‌ها فراهم می‌شود.

انتهای پیام/2330/72/س

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول