اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

بهره‌برداری از بندر صیادی «گوگسر» بخش لیردف در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان گفت: بندر صیادی گوگسر واقع در بخش لیردف شهرستان جاسک اردیبهشت سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از بندر صیادی «گوگسر» بخش لیردف در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق هرمزگان، ابراهیم عالی‌زاده معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان در بازدید از اسکله صیادی گوگسر بخش لیردف جاسک گفت: ارتقا و توسعه بندر صیادی گوگسر که در دستور کار بهره‌بردار قرار دارد و تا اردیبهشت سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان در بازدید از بندر صیادی گوگسر بخش لیردف شهرستان جاسک عنوان کرد: بندر صیادی گوگسر علاوه بر ارتقای خدمات‌رسانی به صیادان می‌تواند زمینه‌ساز توسعه مناطق روستایی بخش لیردف باشد.

وی با اشاره به فعالیت ۳۰۰ صیاد و بهره‌مندی حدود ۵۰ فروند شناور صیادی در این بندر صیادی بیان داشت: احداث جایگاه سوخت ، محوطه‌سازی ، جدول‌کشی ، احداث پارکینگ قایق، تعمیرات کلی ساختمان اداری و پشتیبانی ، لایروبی و سنگ‌فرش معابر از بخش‌های در حال انجام است.

سرهنگ محمدحسن آزادی فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان نیز تعامل و هماهنگی بین اداره کل شیلات، فرماندهی دریابانی و یگان حفاظت منابع آبزیان را رضایت‌بخش توصیف کرد و افزود: صیانت از حقوق صیادان، آرامش، امنیت و حفظ منابع درآمدزایی آن‌ها از وظایف یگان حفاظت منابع آبزیان است.

گوگسر با جمعیت یک هزار و ۲۰۰ نفری در بخش لیردف شهرستان جاسک قرار داشته که شغل بیشتر مردم این بندر و شش روستای اطراف آن صیادی و تجارت دریایی است.

بندر گوگسر با ۱۵کیلومتر نوار ساحلی در مرز ۲ استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان واقع شده و فاصله‌ آن با بندر مسقط عمان برابر ۱۸۰ کیلومتر(یکصد مایل دریایی) است.

این بندر تا سال ۱۳۶۰ از بنادر تجاری فعال در حوزه شرق استان هرمزگان محسوب می‌شد.

انتهای پیام/۸۸۰۵۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول