اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

کتابخانه محل شکل گیری فعالیت فرهنگی و اجتماعی هر منطقه است

معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور با اشاره به اهمیت افزایش سرانه مطالعه در سطح کشور، گفت: کتابخانه‌ها فقط سالن مطالعه و مخزن به معنای امانت کتابخانه نیست و محل شکل‌گیری فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در هر منطقه است.

کتابخانه محل شکل گیری فعالیت فرهنگی و اجتماعی هر منطقه است

مهدی رمضانی، معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، در حاشیه بهره برداری از کتابخانه استاد شهریار شهر چهارباغ، درگفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد : ثمره و برکات افتتاح کتابخانه عمومی استاد شهریار بی‌تردید در این نسل و نسل‌ آینده بروز و ظهور پیدا خواهد کرد.

معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ادامه با اشاره به افتتاح کتابخانه مرکزی یزد در ابتدای هفته جاری، افزود: ما نسل جدیدی از کتابخانه‌های مرکزی را در کشور تجربه می‌کنیم.  با کتابخانه مرکزی بجنورد شروع شد، با کتابخانه مرکزی مشهد ادامه یافت و در یزد استمرار داشت و در اوایل سال آینده نیز سه یا چهار کتابخانه مرکزی دیگر به ناوگان کتابخانه‌های عمومی کشور اضافه خواهد شد.

رمضانی با اشاره به یادداشتی از دفتر یادبود مراسم افتتاح کتابخانه مرکزی یزد بیان کرد: بی‌تردید کتابخانه استاد شهریار محل خاطرات جوانان و نوجوانان امروز این منطقه در آینده خواهد شد و در بستر کتابخانه این خاطرات شیرین و دلنشین رقم خواهد خورد چراکه امروز و با رویکرد نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور،  کتابخانه‌ها فقط سالن مطالعه و مخزن به معنای امانت کتابخانه نیست و محل شکل‌گیری فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در هر منطقه است.

معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور تاکید کرد: با فضایی که در اینجا شکل گرفته امیدواریم یک فضای چندمنظوره اجتماعی و فرهنگی باشد و با دغدغه‌مندی مسئولین امر، از این فضا بتوان برای برخورداری بیش از پیش اهالی این منطقه از عدالت اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی  نهایت بهره را برد.

 رمضانی در خاتمه با اشاره به ضرورت همراهی شهرداری و شورای اسلامی شهر با مجموعه کتابخانه‌ها افزود: باید بدانیم هر عددی که برای توسعه فضای کتابخوانی صرف شود و در این مسیر هر خشتی که روی خشت رود بی‌تردید از هزینه‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی کاسته خواهد شد.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول