اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

رفع مشکل سند رویان در انتظار حضور رئیس قوه قضائیه در مازندران

شهردار رویان گفت: پرونده اختلافی رویان با بنیاد علوی که در دادگاه تجدید نظر مطرح است را به رئیس قوه قضائیه منعکس می‌کنیم و امیدواریم مشکل چندین ساله مردم رویان رفع شود.

رفع مشکل سند رویان در انتظار حضور رئیس قوه قضائیه در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، جعفر حسن‌زاده پنج‌شنبه شب در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه بودجه سال ۹۸ شهرداری رویان ۱۵ میلیارد تومان بود، اظهار کرد: برای امسال ۱۸ میلیارد مصوب شده بود و شروع سال مصادف شد با افزایش شیوع کرونا و قرنطینه شهرها که تاکنون ۲ مرحله انجام و طولانی شدن آن هم مشکلاتی را فراهم کرد اما با همه محدودیت‌ها بودجه ۱۸ میلیارد تومانی محقق شد و پیش بینی افزایش ۱۵ درصدی را تا پایان سال داریم.

وی در ادامه به موضوع نداشتن سند زمین‌های شهر رویان اشاره کرد و گفت: پرونده اختلافی شهر رویان با بنیاد علوی در دادگاه تجدیدنظر مطرح است، هفته گذشته ملاقاتی با معاون بنیاد مستضعفان داشتیم، مسائل مختلف مطرح شد در پی آن ریاست بنیاد دستور مهم را که کارگشا بود صادر کردند اما آن دستور تاکنون اجرایی نشد و منتظر سفر رئیس قوه قضاییه به مازندران هستیم و از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم که موضوع را به اطلاع ایشان برسانید و با توجه به عدالت‌خواهی که از ایشان سراغ داریم و دیدیم در جاهای مختلف حضورشان مشکلات را رفع کرد انتظار داریم اینجا هم با توجه به تائید ادعای شهرداری و شهروندان توسط مسوولان مختلف به نتیجه لازم برسیم.

وی یکی از اولویت‌های کاری را تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در شهر اعلام کرد و گفت: همه تلاش خود را کرده‌ایم تا پروژه‌های نیمه‌کاره را به اتمام برسانیم و اعتقاد داریم پایان خرداد با توجه به برگزاری انتخابات شورا، پایان دوره ماموریت و کار نیست و قصد توقف پروژه‌های عمرانی را نداریم و تلاش می‌کنیم تا پایان تابستان ۱۴۰۰ پروژه‌ای نیمه‌کاره نماند.

شهردار رویان افزود: زمانی که مسؤولیت را تحویل گرفتم یک سال و نیم فرصت داشتم و شورا نیز برای این مدت از من برنامه خواست اما به اعضای شورا گفتم من سه سال فرصت دارم که تعجب اعضای شورا را برانگیخت اما بلافاصله ادامه دادم به جای ۸ ساعت روزانه ۱۶ ساعت کار می‌کنیم.

این مسؤول با بیان اینکه وقت محدود است و ای کاش وقت داشتم تا ایده‌های خود را اجرایی کنم، خاطر نشان کرد: افزایش قیمت مصالح از جمله آهن و سیمان و افزایش قیمت ارز، هر کدام کرونای دیگری بود اما ادعا دارم همکاران من علاوه بر همراهی و وقت مضاعف تلاش کردند تا خدمات خوبی به شهروندان ارائه کنیم.

حسین‌زاده با استناد به فرمایش رهبری اقتصاد مقاومتی را تنها راه برون رفت از مشکلات عنوان کرد و افزود: تهیه طرح‌ها توسط فنی شهرداری انجام و پرسنل خدماتی و فضای سبز در پروژه‌های عمرانی فعال شدند و هزینه‌های غیر ضرور حذف شد از ظرفیت فنی درون شهرداری بهره گرفتیم و توانستیم کارهای عمرانی خوبی انجام دهیم.

شهردار رویان با توجه به اعتراض شهروندان در باره کدورت و کمبود آب شرب شهر رویان، اظهار کرد: البته در سال گذشته اقدامات خوبی انجام شد اما کافی نبود، به نظر من ادغام شرکت‌های آبفا سطح خدمات را کاهش داد، مردم در شهرها و روستاها در این موضوع اتفاق نظر دارند و مشکلات آب در رویان علاوه بر خیابان شهدا اخیرا در خیابان شهید کریمی هم وجود دارد که در تلاش هستیم با کمک مسوولان آبفا آن را رفع کنیم.

 

وی یکی از مشکلات شهر رویان را عدم افزایش محدوده شهر عنوان کرد و افزود: شصت سال است که شهر شدیم و شهرداری داریم اما محدوده شهر افزایش پیدا نکرد اما حریم را افزایش دادند که خواسته ما هم نبود زیرا آنچه که در بافت روستا نبوده را در حریم شهر قرار دادند که نه تنها سودی ندارد بلکه تنها نگهداری حریم به عهده ما است، در حریم هم طرح مسکونی و تجاری اجرا نمی‌شود و تنها طرح‌های گردشگری با مجوز استانی قابل اجراست که تاکنون هیچ تقاضایی نداشتیم.

حسین‌زاده یکی از مهم‌ترین موارد تامین منابع شهرداری را ایجاد درآمد پایدار عنوان و اظهار کرد: احداث ۲۰غرفه با سازه نیمه سنگین در محوطه بازار روس رویان در سه ماه ابتدای مسوولیت یکی از این منابع است که علاوه بر ساماندهی دست‌فروشان اطراف بازار درحال حاضر ماهانه ۳۰ میلیون تومان درآمد ثابت برای شهرداری دارد همچنین احداث بازار ماهی رویان با ۲۵ غرفه با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان در حال راه‌اندازی است که حدوداً ماهانه ۵۰ میلیون تومان به درآمد پایدار شهرداری اضافه می‌شود و جایگاه دومنظوره فعال شهرداری رویان نیز از دیگر منابع درآمد پایدار شهرداری رویان است.

این مسوول به خدمات عمرانی یک‌سال گذشته شهرداری رویان، اشاره کرد و افزود: در حاشیه نهر انتهای بابایی ششم خانوارهایی سکونت دارند که عموما از خانواده‌های کم درآمد هستند و همواره از احتمال سیلاب و آب‌های سطحی و مازاد که وارد منازل آنها می‌شد نگران بودند و به شهرداری مراجعه کردند که پس از بازدید از محل از شورا درخواست کردیم تا برای رفع مشکل در حاشیه نهر ۴۰۰ متر دیواره سنگی احداث کنیم که تاکنون ۳۵۰ متر اجرا و ۵۰ متر در حال اجراست که علاوه بر تثبیت بستر دیواره خیابان ۸ متری در اختیار ساکنان قرار گرفت و نمای بصری زیبای هم به منطقه داد. اکنون نگرانی ساکنان رفع شد و این کار به من آرامش روانی داد.

وی اجرای پیاده روسازی در خیابان شهدا در ۲ فاز را از دیگر اقدامات عمرانی برشمرد و گفت: پارک آزادگان با هفت هزار متر مربع مساحت با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان تجهیز و نوسازی شد که با امکاناتی چون زمین اسکیت هزار متر مربعی، زمین فوتبال والیبال، هزار متر فضای بازی کودکان، ۳ هزار متر درختکاری، آب‌ نمای بزرگ و کافی شاپ در نوروز ۱۴۰۰ در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

شهردار رویان، افزود: عملیات عمرانی پارک شهید مطهری از جمله اجرای سنگفرش، عملیات روشنایی، نصب کف پوش زمین بازی کودک و تجهیز با 50 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

حسین‌زاده پارک جنگلی رویان را ظرفیت بسیار بزرگ گردشگری برای شهر رویان دانست و افزود: در کتابچه طرح که حدود ۸ سال قبل تهیه شده برخی از طرح‌ها با توجه به طرح تنفس جنگل قابلیت اجرایی ندارد و در حال دریافت مجوز برای تفرجگاه‌ها هستیم که بدون قطع درخت و جانمایی مناسب آن را اجرا کنیم.

وی از دیگر اقدامات عمرانی در یک سال گذشته را ۱۲ هزار متر مربع آسفالت کوچه ها و معابر، پیاده روسازی خیابان شهدا در دو فاز، هدایت آب‌های سطحی معابر اصلی و فرعی، ذکر و اظهار کرد: دیواره سازی ضلع شرقی و غربی سبزه رود با ۱۲۰ متری که تا اردیبهشت به اتمام می‌رسد دیواره سازی و ساماندهی ضلع جنوبی رودخانه کامل میشود.

 این مسؤول افزود: در ضلع شمال شرقی رودخانه سبزه رود با مشارکت سرمایه گذار ۳۱۰ متر دیوار حائل احداث شد هزار و ۵۵۸ متر مربع از زمین داخل سند سرمایه‌گذار را با رضایت وی تملک کردیم که خیابان 15 متری دسترسی به ساحل و دریا ایجاد شد و ارزش افزوده این خیابان زمینی است که در قطعه اول ساحل قرار دارد و مناسب احداث پارک ساحلی و مجموعه اقامتی و تفریحی است که زیر ساخت‌ها فراهم شده و مجوز آن نیز دریافت شده است.

شهردار رویان در باره احداث پل جایگزین آب‌نمای سبزه رود، تصریح کرد: احداث این پل با سی متر طول و ۱۴ متر عرض نیاز به حدود ۸ میلیارد تومان اعتبار دارد که کل بودجه عمرانی شهرداری در سال ۷ میلیارد تومان است بنابراین نیازمند کمک استانی و ملی است که البته مذاکراتی شد تا یک پروژه استانی تعریف شود.

وی افزود: آزمایشات خاک انجام و طرح پل در حال تهیه است که فقط برای تهیه طرح ۱۶۰ میلیون تومان هزینه لازم است با این حال مقدمات کار برای مشارکت منابع دولتی(استانی و ملی) در حال انجام است.

حسین‌زاده در پایان نداشتن سند را بزرگترین مشکل حوزه ساخت و ساز و وام مسکن در رویان عنوان کرد و گفت: از سعه صدر مردم رویان کمال سپاسگزاری را دارم زیرا بزرگترین نقطه قوت ما مردم هستند.

انتهای پیام/86023/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول