اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

گلشاهی: هرچه در زندگی‌ام دارم، از برکت قرآن است

حافظ برتر سی و هفتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم کشور ایران با بیان اینکه هرچه در زندگی‌ام دارم، از برکت قرآن است، گفت: اگر مسئولان به نخبگان قرانی توجه بیشتری داشته باشند، انس مردم با قران هم بیشتر خواهد شد.

گلشاهی: هرچه در زندگی‌ام دارم، از برکت قرآن است

رضا گلشاهی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: مردم کشورمان نخبگان ورزشی و هنری را به خوبی می‌شناسند و این افراد در جامعه از جایگاه خوبی برخوردارند ولی متاسفانه نخبگان قرآنی ما زیاد شناخته شده نیستند و بخشی از این مساله به کم‌کاری مسئولان برمی‌گردد.

حافظ برتر سی و هفتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم کشور ایران تصریح کرد: همان‌طور که رهبری هر ساله با قرآنیان دیدار دارند، اگر دیگر مسئولان هم به این نشست‌ها اهمیت بدهند و بتوانند جلسات این‌چنینی برگزار کنند، اثرات بسیار زیادی در خصوص انس بیشتر مردم با قرآن دارد.

وی که از مشهد در این دوره از مسابقات شرکت کرده، در خصوص شرایط مسابقات امسال عنوان کرد: مسابقات مجازی، خوبی‌ها و جذابیت نوع حضوری آن را ندارد و این مسأله را در مسابقات امسال شاهد بودیم، اما در شرایطی که همه کشورها مسابقات قرآن‌شان را تعطیل کردند، اینکه ایران تنها کشوری بود که این مسابقات را برگزار کرد، شایسته تحسین است.

گلشاهی گفت: در رشته قرائت قرآن کریم دو سال پیاپی در سطح کشور حائز رتبه برتر شده‌ام و در مسابقات بین‌المللی کشور کویت در سال ۹۱ و در مسابقات بین‌المللی کشور تونس در سال ۹۵ رتبه سوم را در این رشته کسب کرده‌ام.

حافظ برتر سی و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم کشور ایران گفت: به دلیل توصیه رهبری به حفظ قرآن، بنده در مدت کوتاه بین ۴ تا ۶ ماه توانستم قرآن را حفظ کنم و این یک رکورد در سطح کشور بود.

وی افزود: از سال ۹۴ تا ۹۸ در مسابقات کشوری حفظ کل قرآن کریم حضور داشتم، در سال ۹۸ رتبه اول را کسب کردم و برای مسابقات بین المللی جمهوری اسلامی ایران انتخاب شدم که به سبب بیماری کرونا این مسابقات به سال جاری موکول شد.

گلشاهی در پایان گفت: هرچه در زندگی‌ام دارم، از برکت قرآن است.

سی و هفتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ با حضور حجت الاسلام سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و حجت الاسلام سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در تالار اندیشه حوزه هنری و بدون حضور عموم مردم برگزار شد؛ بیش از ۶۰۰ قاری و حافظ قرآن از ۸۰ کشور برای حضور در این مسابقات آثار خود را ارسال کردند که نمایندگان ۲۶ کشور به مرحله نهایی راه پیدا کردند و با هم به رقابت پرداختند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول