اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

زندان‌های آذربایجان‌غربی به صورت مستمر پایش و غربالگری می‌شوند

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: پایش و غربالگری زندان‌های استان به صورت مستمر در زمینه شاخص‌های قضایی ادامه دارد و از هر محل قانونی برای کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان بهره گرفته می شود.

زندان‌های آذربایجان‌غربی به صورت مستمر پایش و غربالگری می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، علی اکبر گروسی در ششمین جلسه کمیته ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان آذربایجان غربی، اظهار داشت: از تمام ظرفیت‌های موجود برای کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان استفاده می‌شود و در سفر اخیر ریاست قوه قضائیه هم برخی کمبودها و نیازمندی‌های زندان‌های استان مورد تفقد و دستور ویژه وی قرار گرفته است.

وی افزود: همانطور که ریاست قوه هم تاکید کرده است، باید متهم را با دلایل احراز و برای وی قرار صادر کرد و ضرورت دارد، قرار هم به او ابلاغ شود، که این سخن کاملاً منشاء قانونی دارد و باید همه قضات ما این مهم را مورد توجه قرار دهند.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی ادامه داد: پایش و غربالگری زندان‌های استان به صورت مستمر ادامه دارد و از هر محل قانونی برای کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان بهره گرفته می‌شود.

گروسی در ادامه صحبت‌های خود از برگزاری تعداد یک هزار و ۹۳۷ دادرسی الکترونیک در زندان‌های استان خبر داد و این آمار را افزایشی دانست و ابراز امیدواری کرد در روزها و ماه‌های آینده در کل استان تمام دادرسی‌های زندان، الکترونیکی انجام شود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی اظهار داشت: در مورد مرخصی پایان سال زندانیان هم باید وفق دستورالعمل‌های ابلاغی قوه قضائیه برنامه‌ریزی کنیم تا در ایام نوروز زندانیان مستعد در کنار خانواده خود باشند. 

در ادامه این جلسه مجیدی دادستان عمومی و انقلاب ارومیه از افزایش تخصیص پابند الکترونیک به زندانیان خبر داد و گفت: با هماهنگی که با مسئولین زندان‌ها صورت گرفته در تلاش هستیم از ظرفیت‌های قانونی نهایت بهره را بگیریم و به زندانیانی که امکان استفاده از پابند الکترونیک را دارند تخصیص دهیم. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول